Ja man skal jo anbefale gode websites, og så synes jeg da lige, at jeg ville slå et slag for ENGODSAG.DK, www.engodsag.dk
ENGODSAG.DK vandt e-handelsprisen i sidste uge for at nytænke e-handel - og for at give danske nethandlere endnu en grund til, hvorfor de skal købe varer over nettet. 300 butikker og 90 hjælpeorganisationer bakker op. Derudover vil jeg høre skribenterne herinde, om der kunne være en idé i at udvide siden med blogs, hvor organisationerne skriver om, hvad de bruger støttekronerne til. Mange mener jo, at der går for meget til administration, så det kunne øge åbenheden. Tror I, at folk ville læse og bruge dem, eller er det ikke besværet værd?
Vi tager ingenting for administration. Vi bruger de 25%, som vi melder åbent ud på websitet, til at dække udgifterne til drift, markedsføring, teknologisk udvikling etc. Jeg kan f.eks. nævne, at vi i 3½ år ikke har modtaget løn, men siden lanceringen for godt et år siden har doneret 650.000 kr. til organisationerne. Disse har de modtaget uden at betale for at være med, hvorfor de reelt har fået pengene uden administration - samtidig med, at det var penge, der ikke ville være tilfaldet dem, hvis vi ikke eksisterede. Og det koster ikke forbrugerne noget, hvorfor vi heller ikke går ind og påvirker den generelle lyst til at donere penge, tværtimod. Så jeg synes, at din kritik er skudt noget forbi... Endelig skal det tilføjes, at de procentsatser, som nævnes på websitet, går ubeskåret videre til det formål, brugerne vælger at støtte. Og nu handlede denne tråd jo ikke om administration, men om blogs :-)
I øvrigt har Venture ingenting med ENGODSAG.DK at gøre - blot for at slå det fast. EGS er noget, der primært drives i fritiden og ikke er ejet af nogen firmaer eller lignende... Jeg kan bare ikke lige fjerne signaturen herinde :-)
Jeg kan kun anbefale at bruge bloggerkulturen i markedsføringssammenhæng - det at blogge giver en meget stor kredit hos såvel personer som søgemaskiner... Min egen blog er den næstmest besøgte side af alle mine sider og jeg kan se en besøgsstigning efter jeg har lagt den på.... Så hvis du kan integrere det fornuftigt er der masser af markedsføringsværdi i det.
Jeg synes helt klart om idéen med blogs eller noget i den retning. Det ville være et oplagt sted for folk at læse mere grundigt om de enkelte hjælpeorganisationer, og derved både fastholde interesserede folk længere tid på siden + hvis folk synes specielt godt om en hjælpeorganisation henter de selvfølgelig også "det gode program" hvilket I vel rigtig gerne vil have dem til??
Der er sikkert en eller anden organisation man hellere vil støtte end en af de store, men man kender bare ikke til dem. Giv dermed de store og små hjælpeorganisationer muligheden for at sprede budskabet om dem selv.