Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Større virksomhedshandel

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg skal høre om der er nogen af jer som har forstand på virksomheds handler i størrelsen 500 mio- 1000 mio.

Det jeg skal bruge er kompetent rådgivning i toplevel, om hvordan man laver en analyse ( due diligence) uden at den pågældende virksomhed ved at man går med opkøbsplaner. Endvidere skal jeg bruge nogen som kan beregne hvad virksomheden er værd og hvad man skal give af et fornuftigt købstilbud på virksomheden.

Endvidere ønskes hjælp til finansering, hvor meget kræver en virksomhedshandel på 500 mio i egne fri midler for at man ubesværet kan få finanseret restbeløbet.

Alle gode råd og ideer imødeses med største tak. Hvis der lige frem er en ekspert på dette område blandt aminoerne vil jeg værdsætte enhver form for hjælp, gerne med betaling af honorar for hjælp.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 22:33

Kan ikke se det er muligt at lave dd uden at de finder ud af det, men du kan naturligvis snildt lave en indledende analyse.

Er det en dansk virksomhed, kan du jo starte med at skaffe dens seneste regnskaber.

Antager ikke den er børsnoteret

Omkring finansiering, sidder pengene jo ikke ligefrem løst for tiden

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 01:27

Hej Thomas,

tak for svar.

Regnskaber for virksomheden er hentet via cvr.dk. Det som jeg har svært ved at gennemskue er hvor meget man skal byde for virksomheden,så det for den nuværende ledelse er et rigtigt godt tilbud og motivation til sælge, fordi virksomheden er ikke til salg i øjeblikket. Men alt er jo som bekendt til salg hvis man kommer med det rigtige bud.

Det er rigtigt nok som du nævner, hvis virksomheden var børsnoteret, som den jeg snakker om ikke er, ville det have været lidt nemmere.

Vedr. finansering er det rigtigt nok som du nævner, set i lyset af sub prime krisen, at det nok ikke vil blive let at få finanseret virksomhedskøb i den størrelsesorden. Men der findes i virksomheden store værdier, samt at den er markedsledende på sit segment.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:38

Har du allerede adgang til finansiering i den størrelse? Eller i hvergt fald kontakter.

Hvis ja, ja må de jo have nogle rådgivere der kan hjælpe dig.

Hvis ikke, tror jeg ikke på du kan komme ind fra gaden og få finansiering til en case i den str. orden, med mindre der er helt helt særlige forhold der taler for det.

Sorry, det er ikke for at være sortseer, men pengene sidder ikke særligt løst for tiden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:16

Hej codan1553

Din overskrift er vist ret sigende – en virksomhedshandel til mellem 0,5 og 1 milliard er ikke nogen dagligdags begivenhed.

Det er vigtigt, at du/den potentielle køber hurtigst muligt og på så tidligt et tidspunkt i overtagelsesprocessen for sammensat et team af rådgivere, og det bør som et minimum andrage:

• Jurister
  • Revisorer
  • Konsulenter.

Der skal udarbejdes en drejebog om strategien og metoderne ifm. undersøgelsen, og de forskellige arbejdsområder uddelegeres.  At der bliver sammensat et undersøgelseshold bestående af de omtalte jurister, revisorer, konsulenter og købers medarbejdere, og at det fastlægges, hvem der har ansvaret for gennemførelsen af undersøgelserne på de enkelte områder samt koordineringen og rapporteringen af undersøgelsesresultaterne.

Det skal på forhånd være fastlagt, hvilke områder undersøgelsen skal omfatte, hvilke arbejdsmetoder, der skal anvendes ved gennemførelsen af undersøgelsen på de enkelte områder samt karakteren og omfanget af rapporteringen.

Beslutning om køb eller overtagelse af en virksomhed er i sagens natur et højrisikoområde.  Der er en række forhold, der efterfølgende kan medføre, at en handel viser sig at være en fejldisposition.

Din undersøgelse vil derfor som minimum skulle omfatte:

• Virksomhedens resultater, balance og pengestrømme
  • Budgetter og estimater
  • Markeder, produkter, kunder og konkurrenceevne
  • Skatte-, miljø- og personaleforhold
  • Regnskabs- og informationssystemer.

Og jo – jeg vil godt kunne være et givende medlem af det team…

Tilmeldt 28. Mar 07
Skrevet kl. 08:59

Hej Bjarne,

Tusind tak for dit meget kompetente svar. Jeg har sendt dig en PM.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Hej igen,

Har svaret på din PM Smile

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)