Hvis man kikker på vores afvisningsprocent for www.Crazynight.dk , kan jeg se, at vi har:
Som jeg oplever det, betyder det er en lille gruppe af vores besøgende rammer "spot on", og læser videre og at en anden lille gruppe er gået "helt forkert" og forsvinder med det samme igen. Dette knytter sig naturligvis til nogle søgeord. Det lader til at besøgende med søgeord som "polterabend", "lydstudie" har høj afvisningsprocent mens "ideer til polterabend" næsten ingen har. Hvor vil jeg få størst udbytte ud af at fokusere min indsats? Skal jeg bruge mest tid på at nedbringe afvisningsprocenten på de søgeord, der har høj afvisning eller skal jeg hellere bruge energien på at få flere besøgende ind (positionere mig bedre) på de søgeord, der har lav afvisningsprocent? |
Jeg tænker selv.........
Hvis der er høj afvisningsprocent på et søgeord, er det måske fordi kunden stadig ikke er helt klar over hvad de leder efter og dermed endnu ikke er købeklar - eks. kunne "polterabend lydstudie Vejle" signalere at kunden er mere købeklar end den kunde, der søger på "polterabend".
Omvendt viser en lav afvisningsprocent jo også at folk leder videre på samme site - dvs. de ikke tager en købsbeslutning i første omgang.......så på den måde kan en lav afvisningsprocent vel også tolkes negativt i forhold til salg?
Når man kan gennemføre et køb på én side på vores site, kan vi jo faktisk have køb, der er foretaget ved det, Google Analytics takserer som en en 100% afvisning........