Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne-reference fra bannerreklame

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare mig på, så selv JEG kan forstå det.

Jeg har hos et reklamefirma købt bannerplads på en side, hvor publikum passer lige i min målgruppe.

Kampagnen startede 1/4 og jeg kan se, det virker.

Dog kan jeg ikke se i mit shopsystems statistik (scannet shop) eller i et andet statistik program, hvornår de besøgende kommer lige præcist fra dét sted, bannerreklamen kører.

Der kommer klik fra No referer / ingen reference, men det gjorde der jo også i forvejen, når folk f.eks skriver direkte i adresselinien i browseren.

Jeg har haft ringet til reklamebureauet, som siger at mine statistikprogrammer er for dårlige.

Jeg kan se domænereferencer fra andre steder, bare ikke denne bannerreklame.

Hvad kan jeg gøre?

Fra reklamebureauet har jeg fået en side, hvor jeg kan følge min kampagne, men jeg vil jo gerne kunne se besøgene fra det site i mine statistikker.

Håber nogen kan hjælpe!

Venlig hilsen Lone

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 13:50

Slet ingen, der har et bud?

Venlig hilsen Lone

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 13:17

Det er desværre et udbredt problem, at de systemer, som bannerfirmaer benytter ofte bevirker, at bannerklik ikke kan spores i statistikkerne. Man er derfor overladt til at skulle stole på de statistikker, som udbyderen stiller til rådighed.

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:35

Bruger du et eksternt statistik program. og i så fald hvilket?

Det er nemlig langt fra alle statistik programmer der er lige gode, og der kan også være bannerreklamer der er svære at spore. Men prøv evt. Google analytics, og se om ikke det kan spore hvor dine besøgende kommer fra.

Smid evt. et link til den side dit banner kører på, så kan vi se hvilken metode de bruger til at sende brugeren videre på.

Tilmeldt 11. Oct 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:55

Hvis du bruger google analytics kunne du gøre følgende:

http://www.hjemmeside.dk/underside.php?utm_source=annoncexx&utm_medium=bannerreklame

Så vil du kunne genfinde præcis denne banner i analytics, og så skal du bare selv have styr på hvor den bliver vist.

Tilsvarende kan gøres i mange andre statistikprogrammer, hvor man på denne måde overstyrer, hvor linket kommer fra.

------------------------------------------------ www.moviezoo.dk

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:05

Du kan også vælge at lave en unik side, som kun benyttes som destinationsside for banneret. Så kan du nøjes med at fokusere på, hvor mange besøg, der er på netop denne side.

Der er i øvrigt andre gode grunde til at lave sådan en landing page, da du nøjagtigt ved, hvor den besøgend kommer fra, og hvad han har "med i bagagen", når han lander hos dig. Så kan du bedre fokusere på, hvad der skal til for at gøre ham til din kunde.

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Tilmeldt 21. Mar 07
Skrevet kl. 17:39

Tak for jeres svar og gode ideer.

Jeg vil prøve om jeg kan få google analytics op at køre, og det var også en rigtig god ide med en destinationsside for banneret.

Det må jeg huske til næste gang!

Venlig hilsen Lone

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)