Som tidligere beskrevet har jeg hjulpet Majken som har skagenkaffe.dk - hun købte den i sin tid af Milton People i Ålborg, som ser ud til at være lavet om til http://www.occ-innovation.dk/ Sitet kostede tæt på 100.000, og hun betaler flere tusinde kroner hver måned i abonnement for "ekstra services". En af de ting jeg opdagede (eller faktisk var det RonniKC der opdagede det), var at sitet slet ikke var sat til dansk i kodningen - jeg kunne ikke forstå hvorfor sitet ikke optrådte på google overhovedet, men det var altså derfor. Dernæste havde de ikke lavet descriptions og metatags - da jeg ringede til dem for at høre hvad det var for noget, sagde de at det var en ekstra pakke som Majken skulle abonnere på. De indrømmede dog at shoppen slet ikke var gjort færdig, men undskyldte det med at Majken ikke havde svaret på deres henvendelser. Majken mener dog at det er omvendt - det får være. Jeg fik dog lidt hjælp til i det mindste at lave descriptions og metatags. Jeg lavede søgeoptimering på webshoppen og i løbet af et par måneder kom shoppen frem på side 2 i google. Jeg fortsatte med at optimere og opdatere shoppen - men ind imellem oplevede jeg at billeder ikke blev vist - eller at en funktion i systemet ikke virkede - som at jeg satte den til at vise gram og den så alligevel viste stk. på varene. Jeg havde igen fat i folkene i Ålborg og de rettede det og forklarede at det var en fejl i systemet. Som i kan se, har jeg altså ikke på noget tidspunkt bedt dem udvikle noget nyt, men kun bedt dem fikse det de burde have gjort fra starten eller ordne noget der ikke virkede. På trods af dette har Majken fået en regning på ca. 2.500,- for telefonsupport - og jeg har naturligvis sendt dem en sur mail og bedt om en kreditnota til Majken - men uden at høre fra dem. Nu er mit spørgsmål: At Majken i sin tid blev revet for en kæmpesum og hoppede på at skulle betale uhyrlige summer hver måned for abonnementer, det er hvad det er, men den sidste regning - det er slet slet ikke fair! Kan Majken gøre noget? Er der en indstans Majken kan klage til over dette eller lignende? Hvad gør man i sådanne sager? For en advokat er jo for dyr at sætte på sådan en sag og det kan vidst ikke betale sig... Jeg håber der er nogen herinde som har gode forslag til en løsning! På forhånd mange tak! :-) Mette EDIT: Grunden til at jeg skriver deres navn er at der måske er nogen herinde der kender dem og kan hjælpe til at opklare hvis der er tale om en misforståelse - long shot måske, men man har jo lov at håbe. |
Hun kan sende et anbefalet brev hvor hun gør indsigelser mod regningen (begrundet naturligvis). Så kan de ikke sende hende til inkasso når hun nægter at betale og de skal derfor køre en retsag hvor hvor de skal dokumenterer at de har ret til pengene (hvilket de jo ikke har) og så skulle den jo være klaret.
Men først, har i forsøgt at snakke med dem? Det kan jo godt være at regningen er en fejl.