Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ideer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er en idemand. En brainer. Har været selvstændig i mange år, lavet alle fejlene og lært. Bare lige en kort introduktion.

Mit spørgsmål er :

Jeg sidder her med et par firmaideer, som kræver minimal investering og kan give ekstra oridnært afkast. Ideerne er selvfølgelig blevet vendt og drejet , af mig og andre, og er kommet tilbage duftende af roser.

Kort sagt , det ser godt ud.

Men... Disse ideer skal implementeres i nogle andre virksomheder. Jeg skal sælge de ideer til dem.

Hvordan kan jeg bedst sikre mig mine ideer ikke bliver stjålet. De er så simple, og nemme at udføre, og vil samtidig give et stort afkast. De tigger jo om at blive stjålet.

Når jeg selv tænker over det, er der vel bare ikke andet at gøre, end at springe ud i det, og håbe de ikke stjæler ideen, og betaler mig for at implementere ideerne, udføre dem og vedligeholde dem.

Eller er der ? Hvad kan jeg gøre for at beskytte dem ?

Og hvad kan en idemand som mig i øvrigt gøre for at kunne gøre det til en levevej ?

Jeg gider jo ikke sidde og braine gratis for andre folk. Og jeg har ingen uddannelse der på den måde kan give mig en vej ind. Jeg har lært det på den hårde måde. Den gode måde ?

mvh

ham der flytter på tingene 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:42

Hejsa.

Tror ikke at der er så meget andet at gøre end at sørge for at ligge dig fast på markedet fra starten og skabe en masse troværdighed omkring dit koncept, og når der kommer nye konkurrenter (som der helt sikkert gør, hvis det er så godt som du får det til at lyde :-) skal du sørger for at have noget ekstra at byde på og sætte dig stærkt på marked.

Held og lykke.

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:14

Hej

Tak for svaret. Problemet er at det er en tilføjelse til et firmas allerede eksisterende produkt. Altså kan jeg ikke selv starte et marked omkring min ide. Jeg kan sige at mine 2 ideer er relateret til ejendomsmægler branchen og den anden til store fodboldklubber som FCK og Brøndby. Så jeg skal enten læse til ejendomsmægler , for derefter at starte en ejendomsmæglerkæde eller starte en fodboldklub på størrelse med FCK og BIF for selv at kunne styre mit produkt .

Det er et produkt der SKAL bruges indefor de 2 brancher og jeg skal afsløre ideen for at få dem interesseret. Ideerne er simple og nemme at udføre. Så igen derfor nemme at sige " Vi skal lige se på det " for derefter at se dem implementere det selv , og stryge fortjenesten selv.

Men der er vidst ikke andet at gøre end at give det chanchen. Bare noget lort at ligge så meget arbejde i det, så mange drømme, og så se nogle løbe med hele avancen.

Gode råd modtages stadig , tak

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:53
Normalt vil man i den slags tilfælde lave en non-disclosure agreement, som parterne underskriver inden man går i nærmere detaljer omkring produktet.
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:19

1000 tak for svaret. Jeg går ud fra at det er noget jeg kan google mig til, eller snakke med min revisor om så.

God vind til dine egne projekter 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)