Du kan bare oprette en brugerdefineret kanal til hver annonceenhed. Det giver dig fuldt overblik over, hvilke annonceenheder, der har den bedste CTR og eCPM. Brugerdefinerede kanaler er en ret vigtig del af AdSense, så brug lidt tid på at sætte dig ind i, hvordan de fungerer:
Det er et script som tillader at du logger ad clicks og sender disse data til google analytics. Det gør, at man kan måle f.eks. hvilke keyword der giver flest klik etc. Dog kan du ikke få værdien af et klik rapporteret. Og det er også lidt svært at se præcis på hvilke sider folk klikkede, men det kan lade sig gøre. Til sidstnævnte kan man også benytte URL Channels under Adsense, men det er lidt besværligt og der er også en begrænsning på antal URLer.
Jeg har opsat kanaler. Men det dækker ikke mit behov for at vide, hvilket indhold, der "trækker" klik. Det viser kun, hvilke reklameenheder, der fungerer bedst (og da kanalerne jo er på hvert blog-indlæg, kan jeg ikke få så mange flere oplysninger).
Til gengæld har jeg installeret scriptet til Analytics - og så håber jeg, at det kan give mig nogle interessante oplysninger.
Hvis du kigger under kanaler på Adsense, så er der noget der hedder URL channels. Her kan du indtaste den fulde URL til dine enkelte posts - og på den måde få tracking på den enkelte side. Det er dog lidt besværligt, men det virker. :-)
Jeg kan dog stadig ikke rigtig bruge det i mit tilfælde, da min blog jo er dynamisk - og de enkelte sider i princippet genereres ud fra én enkelt side/skabelon (og så med en unik id).
Men måske jeg kunne oprette kanaler til hhv. forside, arkiv osv. Det giver mig trods alt lidt oplysninger...
Jeg kan dog stadig ikke rigtig bruge det i mit tilfælde, da min blog jo er dynamisk - og de enkelte sider i princippet genereres ud fra én enkelt side/skabelon (og så med en unik id).
Hver side har forhåbentlig ikke mere end én url? - Så er det vel ikke et problem at copy/paste de par url'er ind. Hvis det er fortløbende, kan det sikkert gøres ret automatisk.