De har et standard-betalingsvindue, som er nemt implementeret i alle systemer, men der er også mulighed for at udvikle sit eget og evt. integrere i din shop-løsning. Det er dog lidt mere omstændigt.
Nej, mig bekendt kan du ikke komme udenom PBS, hvis du skal tage Dankort.
Man betaler en pris for betalingsaftale til PBS og leje af gateway til ePay. PBS koster: Kun Dankort: 1000,- /år Dankort + internationale kort: 1500,- /år
Derudover kommer diversegebyrerpr. transaktion til hhv. PBS og kortfirmaerne.
Hvis du er på kig efter noget billigt, og ikke forventer mange transaktioner her i starten kan du vælge PBS's Betalingsmodul. Det koster 50 øre pr. transaktion men til gængæld er der ingen månedlige faste gebyr.
Derudover skal du selvfølgelig have en indløsningaftale med PBS (det kommer du ikke udenom hvis du skal modtage Dankort).
Hvor finder du PBS's betalingsmodul? Mig bekendt udbyder PBS ikke selv betalingsgateways.
Du skal have en indløsningsaftale med PBS, som i bund og grund er et dokument der godkender din virksomhed til at måtte tage imod Dankort betalinger. En sådan aftale skal også oprettes hvis man f.eks. vil stille en Dankort terminal op i en fysisk butik.
Men alt det tekniske foregår igennem en såkaldt betalingsgateway. Altså nogen der er eksperter i hvordan man kommunikerer imellem din webshop, og PBS' avancerede systemer. DIBS og ePay er sådanne gateways.
For bare et halvt år siden var det ganske rigtigt, PBS var ikke både indløser og betalingsgateway. De er dog igang med at udvikle deres egen gateway, men kun deres største og bedste kunder har fået tilbudt at køre på den. De er ikke så offentlige omkring den endnu (og med god grund har jeg fået at vide :-P)