Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - sideløbende med anden shop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med.

Vi er to piger der allerede har en webshop hvor vi sælger perler mv. Nu er vi så igang med, at vil åbne en anden shop med noget helt andet. Lidt en hemmelighed endnu :o) 

Behøver man at lave et nyt selskab og give den nye shop et cvr. nr + momsregistreres? Eller kan man sagtens køre løs med den nye shop, og så bare selv internt lave regnskab for begge under samme cvr?

Der skal også knyttes et betalingssystem til den nye shop - men kan man mon bruge det vi allerede bruger, men blot knytte de to sammen? Vi bruger DIBS pt., og der var en del omkostninger forbundet med opstart.

Håber det er til at forstå - da det er lidt svært at forklare. Er selv ret ny, men i bund og grund er spørgsmålet, om der er nogle ting man specielt skal være opmærksom på, hvis man starter en ny "gren" i et allerede eksisterende firma?

Håber meget at der er en der kan hjælpe mig :o)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:06

Hejsa

I kan sagtens kører de to shops fra samme virksomhed og i kan for så vidt også godt køre med et enkelt regnskab.

Men i bliver tilgengæld nød til at have en betalingsservice aftale for begge shops, med mindre produkterne i begge shops er utroeligt nært beslægtede. Hvis i er i tvivl om hvorvidt de skulle være nært nok beslægtede så kan i jo lige ringe til pbs (er næsten sikker på det er der, der skal rettes henvendels) og høre om de er tæt nok på hinanden til at de er i orden.

Mvh Peder 

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 01:03

Det er sådan at der hvor i allerede har betalings gateway skal åbne for det nye domæne. Prøv at kontakte dem, de plejer at kunne hjælpe.

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 02:34

Hejsa

Hos pbs ved jeg at et betalingssystem kun kan bruges til en webshop. Dvs. har man to webshop skal man lave to forskellige aftaler med dem. Men nu ved jeg ikke hvordan det kører hos DIBS.

Når man "går nye veje" i et allerede opstartet firma, er det eneste man normalt gør, at revidere firmavedtægterne, intet andet. F.eks. ved at skære det ud i pat, om et firma sælger trusser til kvinder, og pludselig vil begynde at bore efter olie, så ændrer man lige vedtægterne hos SKAT inden.

Held og lykke

Mvh

Allan 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)