Hej allesammen. I anledning af vores side : www.happyslap.dk er vi blevet kontaktet af et teleselskab som vil hjælpe os lidt i "kampen".
Vi skal til møde ved dem næste uge, og indtil videre har de sagt det handler om:
Nogle konkurrencer til siden (så vi for flere besøgende) Hjælp fra deres medarbejder. Har i nogen gode ideer til hvordan man bruge deres medarbejdere til at blive mere kendte ?
Bare så vi også har lidt forslag :D..
På forhånd tak. |
Hej.
Det virker som et rigtigt godt initiativ i har iværksat.
Jeg går udfra at baggrunden for jeres hjemmeside er en MODSTAND mod happyslapping. Jeg kan se at siden er under opbygning - men jeg synes ikke desto mindre i tydeligt bør understrege denne pointe på forsiden. Jeg måtte ind under "side politik" for at finde jeres holdning, og her synes jeg heller ikke det er tilstrækkeligt klart.
Nåh, men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så synes jeg det er vigtigt at i finder ud af, hvad teleselskabet forventer at få tilgengæld for deres hjælp.
De er formentligt interesseret i noget reklame tilgengæld for deres hjælp, så det er vigtigt at i inden mødet tager stilling til hvad i er interesseret i at tilbyde dem.
For en side som jeres, der (går jeg ud fra) henvender sig til unge er konkurrencer en rigtig god idé. Og hvis der er tale om et mobilselskab kan det jo være de har nogle sponsorpræmier i tankerne. Hvis jeg skal give jer et foreslag vil det være at forsøge at lave nogle konkurrencer, der involverer debatten om happyslapping.
Hvis jeg må tillade mig bare at tænke frit for leveren så har jeg følgende forslag: En konkurrence hvor det gælder om at lave den bedste "happycaring"-video. Istedet for happyslapping er det en konkurrence om at filme mens man gør noget sødt for en anden. Det kunne eksempelvis være at overraske en person med en stor og rar omfavnelse eller hvad ved jeg... Men pointen er at man bruger happyslapping-ideen til noget godt ved at vende den om. Men det er jo bare en idé, der er med garanti masser af andre muligheder.
Når det så er sagt så synes jeg at i har en række andre oplagte metoder til at skabe publicity.
Som det første ville jeg kontakte Red Barnet. De er netop igang med en anti-mobbekampagne og ville sikkert gerne være interesseret i et samarbejde.
Dernæst ville jeg gøre brug af pressemeddelser. Happyslapping er jo et stort tema lige nu så i vil helt sikkert ikke få svært ved at trænge igennem. (Hvis i vil have gode råd til at skrive en god pressemeddelse er i velkomne til at kontakte mig).
Endelig ville jeg kontakte Rundfunk, ungdomsprogrammet på TV2. Jeg mener de tidligere har diskuteret emnet, og særligt hvis i selv er unge (du skriver du går på HHX), vil i have gode chancer for at få lov til at komme i studiet og fortælle om jeres initiativ. Der vil i henvende jer direkte til målgruppen og det vil med garanti være effektivt.
I har en rigtig god sag her og jeg tror i har gode chancer for at nå langt med det. Brug teleselskabet til at sponsere præmier, det vil gøre det mere attraktivt for folk at deltage i debatten. Men sørg for at have afklaret hvad de giver jer og hvad de skal have tilgengæld.
Held og lykke med det!
Mange hilsner fra Maria