Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

osCommerce problemer ved installering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

God eftermiddag aminoer

Jeg har netop købt et osCommerce template som jeg vil prøve kræfter med. Der sker dog det at efter jeg har kørt den sædvanlige installering som osCommerce automatisk tilyder opstår der den samme fejl hver gang jeg skal til at oprette løsningen. Når jeg har indtastet alle mine database oplysninger osv. får jeg denne fejl:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The configuration files do not exist, or permission levels are not set.

Please perform the following actions:
  • cd /var/www/hotels/.dk/hermanmedia/html/ringe/includes/
  • touch configure.php
  • chmod 706 configure.php
  • cd /var/www/hotels/.dk/hermanmedia/html/ringe/admin/includes/
  • touch configure.php
  • chmod 706 configure.php

If chmod 706 does not work, please try chmod 777.

If you are running this installation procedure under a Microsoft Windows environment, try renaming the existing configuration file so a new file can be created.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Er der nogen der ved hvorledes jeg tackler dette problem?

Tak for hjælpen og fortsat god dag.

Med venlig hilsen
Nicolas August

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:15

Find de 2 filer(includes/configure.php og admin/includes/configure.php) højreklik på dem og vælg CHMOD, her sætter du så til 777 - er du i tvivl om hvordan så oplys hvilket FTP program du bruger.

Ved Internet Explorer sættes kryds i alle boxe under egenskaber

Tilmeldt 22. Mar 08
Skrevet kl. 17:38

Michael Kjærsgård:

Find de 2 filer(includes/configure.php og admin/includes/configure.php) højreklik på dem og vælg CHMOD, her sætter du så til 777 - er du i tvivl om hvordan så oplys hvilket FTP program du bruger.

Ved Internet Explorer sættes kryds i alle boxe under egenskaber

Mange tak for svaret, det hjalp lige pludselig gevaldigt på det (-:*
Der er imidlertid sket det at jeg på selve webshoppen efter at have slettet mappen "install" får en warning øverst på siden:
"Warning: I am able to write to the configuration file: /var/www/hotels/.dk/hermanmedia/html/ringe/includes/configure.php. This is a potential security risk - please set the right user permissions on this file."

Kan jeg også få dig til at hjælpe mig med dette? - Mange af billederne på siden kan heller ikke vises, kan det muligvis være derfor?

Tilmeldt 22. Mar 08
Skrevet kl. 17:39

Jeg fik det imidlertid væk ved at lave CHMOD tilbage til 644 som den stod på før?

Billederne kan dog stadig ikke vises?

Tak.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 17:48

Hov, ja jeg tænkte mig ikke lige om...

Vedr. billeder, din images mappe skal have CHMOD 777, og så skal du uploade billeder forfra.

Ellers kan det skyldes du bruger æøå i filnavnet

Er det ikke det der er problemet, så kom med et link til shoppen

Tilmeldt 22. Mar 08
Skrevet kl. 18:08

Okay. Mange tak for hjælpen.

Jeg fandt lige ud af at der opstår et problem mere, når kunden skal registrere sig (create_account.php). Der står:

1146 - Table '1goweb95893.address_book' doesn't exist

insert into address_book (customers_id, entry_firstname, entry_lastname, entry_street_address, entry_postcode, entry_city, entry_country_id, entry_gender, entry_company, entry_suburb, entry_zone_id, entry_state) values ('5', 'fefef', 'ewfe', 'fwefwef', '5412', 'fewfewf', '57', 'm', '', '', '0', 'wefwf')

[TEP STOP]

Ved du også hvordan dette løses? Mange tak for din hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)