Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom med noget e-pral

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... Tror nu at Amino giver en god indtægt eftersom der er 4 medarbejdere på siden.

Jeg kender nu også flere af mine bekendte som lever af at drive hjemmesider - dog skal man have en stor portefølje for at det kan løbe rundt i DK

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:42

Brugerbetaling for online services går en hård tid i møde. Jeg betragter det som en død sild. Med mindre det er vidensalg, men der er skalering vanskelig.

Tidligere var det muligt primært pga manglende gratis alternativer, men med den ekstrem lave pris på båndbredde, er det nu muligt at lave gratis services på stort set alle områder. Jeg husker den latterlige pris jeg betalte i slut-halvfemserne for båndbredde. Idag kan du få det for $7-8 pr mbit uden krav om speciel stor volumen..Jeg mener at have læst, at I japan har de den laveste pris, og sælger det for under $3/mbit til storbrugere! Og prisen går vel kun én vej - nedad.

Så skal du ha' folk til at betale for en service, skal den beskyttes i en sådan grad, at det ikke er muligt at lave en gratis version af samme koncept. Det er stort set umuligt.

Selv datingbranchen, som du nævner, har gratis alternativer. Hvor indtjeningen kun tjenes på videresalg og annoncering. Har egentlig undret mig lidt over, at der ikke er en lignende service i Danmark (måske er der gratis dating sider, men jeg dater ikke mere, så jeg er ikke klar over hvad der sker på området Smile)

Iøvrigt har Freeway jo også indset det samme, og kaster sig over gratis tjenester såsom newz.dk etc. Fremtiden er annoncering og ikke brugerbetaling.

Fra Roskilde
Tilmeldt 20. Dec 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:44

Jeg har et "lille" informationssite (http://www.osalt.com) - som dog er et internationalt site. Sitet blev lanceret i starten af 2006, der var dog noget forarbejde i nogle måneder før lanceringen. Idag har jeg ca. 800.000 sidevisninger pr. måned, men det har heldigvis været stigende lige siden lanceringen - dog ikke så hurtigt mere. Jeg benytter adsense, kontera (in-text ads) og diverse affiliates, men det er desværre ikke noget, som jeg kan leve af endnu (omsætning ca. 15K kr) - og slet ikke med den noget svage dollar.

Dog ville jeg da sige, at hvis jeg ikke skulle passe mit faste job - så ville jeg have mere tid til at udvikle mit eksisterende site og nye sites. Og så ville jeg måske nå et højere niveau. Men det er jo lidt risikabelt - og jeg har har et rigtig godt job.

Så fik du lidt e-pral. :-)

Mvh Anders Ingeman Rasmussen Open Source Alternative - www.osalt.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 16:41

Tak for alle meningerne - og ikke mindst dit konkrete eksempel, Anders.

Jeg undrer mig over, at der ikke er flere, som trykker på dine reklamer (med 800.000 sidevisninger hver måned).

Personligt har jeg en lille blog med rejsetips (www.rejsefan.dk) med knap 2.500 sidevisninger i marts (og heldigvis stigende) - og det har kastet 40$ af sig i form af Adsense. Ikke nogen formue, men dog nok til at få det til at løbe rundt (og lidt til).

Naturligvis er det ikke samme branche - men alligevel...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:49
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)