|
Hej, Jeg leder efter erfaringer med forskellige web-conference muligheder. Altså muligheder for at holde online møder. Har du erfaringer? Hvilket software har du brugt? Godt/skidt? Jeg vil egentlig også gerne høre, om der er folk der har overvejet at benytte ovenstående mulighed, for fx at mindske rejseaktivitet og gøre nogle processer mere effektive?
|
Hej Nikolaj
Jeg har brugt og prøvet et hav af den slags systemer til diverse paneuropæiske møder i mit gamle job i Danmark.
Systemerne fungerer fint når de fungerer og møderne er faktisk ret effektive, så bare kast dig ud i det!
Eneste men er, at det næsten altid starter med 15 minutters forvirring et eller andet sted fordi en eller anden sidder med en anden browser, bag en anden konfiguration firewall eller med en anden sikkerhedsindstilling i browseren.
Der er dér du skal være forsigtig. Om systemet kører lettest muligt på alle miljøer (test det og test igen på andre opsætninger).
Heldigvis er disse services af en sådan type, at du oftest sagtens kan få lov at teste dem gratis i et par uger.
Og så lige en ting til: brug et system, hvor talen går over en telefonkonference ved siden af websystemet. Den slags teknologi virker nemlig altid, så det er rart at kunne tale med de folk som oplever tekniske problemer med websystemet ved mødets start.
Hilsen Anders
Bliv gratis medlem