Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

registerloven - gemme personlige oplysninger

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedr. registerloven. For kort tid siden modtog jeg en mail fra et firma hvis ydelse jeg tidligere har abonneret på. Pågældende firma ville nu tilbyde mig at blive medlem igen - med lidt rabat selvfølgelig. Jeg har før bare slettet deres mails, men nu gad jeg ikke modtage mere, så efter at have ledt forgæves efter en "frameld" nyhedsbrev måtte jeg opgive. Efter lidt yderligere søgning fandt jeg frem til at jeg skulle logge ind for at afmelde mig, men da min profil jo af gode grunde var passiv kunne det ikke lade sig gøre - så blev jeg pænt irriteret! Men nu kommer så selve spørgsmålet. For i min irritation vælger jeg at følge linket som jeg skal klikke på for at tilmelde mig igen - og det viser sig at jeg har mulighed for at benytte mine gamle data, som er gemt i systemet.

Så er mit spørgsmål - er det overhovedet lovligt? Jeg giver nogle oplysninger som ligger i deres system mens jeg er medlem. Efter jeg framelder mig deres service beholder de så - ihvertfald visse(kan ikke få oplyst hvilke) - af de oplysninger jeg gennem mit medlemsskab har udfyldt. I forb. med accept af medlemsskabet accepterer man at de gemmer ens oplysninger men ingen steder står der at de gemmes efter man melder sig ud.

Så hvor går grænserne for hvilket oplysninger man må gemme, er der nogen der kan hjælpe med det?!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)