Så kom dagen hvor jeg bestilte min digitale signatur på WebReg.
Jeg stopper i min dejlige trygge stilling som projekt leder hos en dansk ingeniør virksomhed med sourcingkontor og produktion i Kina, og springer ud som fuldtids selvstændig. Da jeg har brugt al min tid på selve værdikæden og det rent praktiske, har jeg intet logo, eller hjemmeside. Virksomhedens navn er DanMai Trade (danmai=danmark på kinesisk) og jeg skal have et logo der skal være enkelt i udtryk med kinesiske tegn. Ligeledes skal jeg have lavet en enkel hjemmeside med engelsk/kinesisk. Hjemmesiden skal være flash.
Jeg har arbejdet med Navision 4.0 og vil gerne have noget lignende, til lidt billigere penge.
Den 15 April er der indvielse af ny kontor ved DuShi RenHe, 88, suite 1702, Ningbo, hvis der skulle være nogle Aminoer på de kanter :)
For satan det er spændende..
Martin.
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Prøv lige at stille dig selv spørgsmålet 'hvorfor?'.
Dit svar skal så helst veje højere end ulemper såsom, men ikke begrænset til:
Tungere sider
Højest sandsynlig ingen eller meget få kunder via søgemaskinerne - din hjemmeside bliver altså reduceret til en uddybning af dit visitkort i stedet for at være et visitkort, der selv opsøger folk og skaber værdi.
Svære at tilgå for ældre eller folk uden 20/20 syn, da det sjældent er muligt at forstørre teksten på flash sider.
Jeg er helt enig med Tommy, få lavet en dynamisk side i stedet. Du har heller ikke selv mulighed for at redigere på din hjemmeside hvis du ikek har kendskab til flash.
Jeg kan sætte en hjemmeside op for dig i en CMS (ikke flash) så du selv nemt og hurtigt kan redigere din hjemmeside direkte fra din browser uden nogen kendskab til programmering. Logoet kan jeg også stå for. Send mig eventuelt en mail på mail@gadensgaard.dk hvor du beskriver lidt mere om hvad din hjemmeside skal have af funktionaliteter, undersider osv. hvis det har interesse.
Jeg bruger Summasummarum til regnskabet det kunne du jo kigge på, det ligger i den billigere ende :).
hmmm er som udgangspunkt enig I jeres synspunkter hvilket jeg også har skrevet til Martin. Men at sige en flashside IKKE kan fungere på baggrund af de givne oplysninger er ca. det samme som at sige at han SKAL bruge et CMS. Flash kan MEGET hurtigt være et "dumt" valg, men at benytte et CMS kan ligeledes være total overkill! Han skriver jo netop at han har behov for en enkel side - det kunne sådan set godt være et udvidet visitkort, og i så fald burde google kunne indexere flashfilen, og et CMS være skudt langt langt over målet.
Derudover ser det for mig ud som om manden sidder i Kina, og min erfaring med kinsiske forretnings og internet kultur er ca. ikke eksisterende. Derfor er det jo sådan set muligt at den kundegruppe han henvender sig til ikke har opdaget googles fortræffeligheder, er det derfor endnu ikke er hans målgruppes foretrukne måde at finde oplysninger på?! I så fald vil en komplet flashside jo faktisk kunne tilbyde noget eyecandy som en HTML side ikke kan, og derfor - omend det virker usansynligt, ihvertfald heroppe - faktisk være den bedste løsning?
Mvh Regin Madsen www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
min erfaring med kinsiske forretnings og internet kultur er ca. ikke eksisterende
Samme her. Derfor siger jeg også at han skal stille sig selv spørgsmålet 'hvorfor', da jeg ikke kan give ham nogle fordele men forestiller mig at han selv har en række positive ting ved flash siden han direkte beder om det. Derefter oplyser jeg alle de grunde til at holde sig fra det og lader ham så selv vælge.
Prismæssigt kan flere amino'er levere et fint design med Joomla til 3.000 kroner. Det skulle gerne være på niveau eller under priserne for flash-sites.