|
Jeg tænker på at få min egen lille cafe et sted i københavn. Jeg har læst op og ned om at blive selvstændig indimellem syntes jeg det lyder uoverskueligt og andre gange tænker jeg på om det nu kan være så svært.
Finde et lokale servere en god sandwich og en god kop kaffe og sørger for at jeg ca har 40 kunder om dagen, der køber for ca 45,-kr. Når man først har lært alt det der med skat og moms er det så kompliceret.
Hvad koster det at have en en til at lave sine regskaber ?
Kan man leje en cafe kaffemaskine eller skal man købe den er der nogle der kender nogle muligheder ?
Ps jeg ved godt der er meget arbejde i at være selvstændig, og jeg har også tænkt på nogle ideer til caffen
Men har brug for at komme igang med at snakke med nogle om ideen nu ?
Jeg har bestilt mappen kom godt igang, men der er desværre ventetid på den, er der nogle der har en de gerne vil sælge brugt ?
|
Hej Molly!
Cafe-ideen fejler jo i hvert fald ikke noget. Der er masser af dem i byen, men som du selv også er opmærksom på,
Cafe-ideen fejler jo i hvert fald ikke noget. Der er masser af dem i byen, men som du selv også er opmærksom på,
så kræver det hårdt arbejde at være cafe-ejer.
Du skriver 40 kunder - det vil kun give en daglig omsætning på 1800,-. Det kan næppe betale råvare-omk., maskiner, husleje, løn etc.
Der findes rigtig mange virksomheder som udlejer / leaser kaffemaskiner. Der er sikkert andre herinde som kan henvise til udlejnings-virksomheder de har haft gode erfaringer med - jeg kender kun www.cafebar.dk, men jeg ikke nogen erfaring med dem.
Bliv gratis medlem