Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral Marketing på gulvet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu arbejdet med viral markedsføring i 3 år. Lavet virale film, lavet gurilla marketing og meget andet inden for word of mouth.

Det virker fandeme, jeg er kommet til New York og jeg er kommet til Venedig med Colio i 2007. Jeg mødte Dronningen her først i 2008. Hvad bliver det næste. Jeg skal møde Toni Blair og idag trykkede jeg hænder med Bjørn Lomborg og havde en god snak om klima.

Jeg har hilst på alle ministrene og skal snart møde Anders Fogh igen. Ja ja hvad kan man så bruge det til. Kunderne kommer jo ikke af sig selv.

Jeg blev så træt af at lave telemarketing, jeg mistede troen på mig selv jeg hadede det totalt. Men i netværk møder jeg folk i øjenhøjde jeg taler direkte med beslutningstagerne.

Når jeg møder nogen får de et visitkort de ikke glemmer. Det er en cd-rom så derfor synes de også de har fået noget af værdi. Nogle gange vil de give mig det tilbage fordi de tror det bare er en vare prøve og ikke kan gives som visitkort.

Skab noget anderledes, går man i andres fodspor kommer man aldrig foran.

Viral markedsføring via internet er meget effektivt fordi folk taler om dig alle steder når de ved hvad du arbejder med.  Derfor skaber vi film og markedsføre os via internet samtidigt med at jeg møder folk på gulvet. Giver hånd og får på den måde det første møde.

Jeg kan kun opfordre alle der skal markedsføre sig til, at melde sig ind i et netværk. Eller begynde med en viral film eller på anden måde blogge sig til at blive millionær.

MVH Steffen Kirkegaard Pass on media, viral film

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvad kom først: Hønen eller ægget?

Er dette et indlæg eller en reklame - eller et indlæg med reklame?

Ja, undskyld, det er bestemt IKKE for at skabe en negativ stemning, at jeg skriver ovenstående - men kunne simpelthen ikke dy mig, idet du selv skriver, at du arbejder med viral reklame, guerilla marketing og WOM. :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cand.Merc,

Jeg er specielt glad for at spørgsmålet kommer fra en Cand.Merc som det danske samfund er baseret på. Cand.mercere og alle generalisterne.

Det er jo netop det I ikke kan se at det ikke er reklame eller et indlæg. Generalisterne vil jo have at der er en arbejdsdag, en fritids aften og en weekend hvor man går ud.

Nej det er ikke et indlæg, det er en oplevelse og det er livet. Amino er for iværksættere ikke for generalister. Iværksættere er mennesker der arbejder når de har fri og har fri når de arbejder. Hvis det overhovedet giver mening for dig.

Jeg acceptere dit spørgsmål som en tille forespørgsel. Jeg svare som iværksætter og med den oplevelse at du ikke kan skille tingene ad. Hvis jeg skulle tale om min oplevelse med markedsføring ville jeg sulle tale om min fritid eller min arbejdstid eller min weekend.

Håber det dækker ?

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hold da op hva’ – jeg skal da lige love for, at fordommene får frit løb. Kan man nu ikke være iværksætter, fordi man er uddannet cand.merc.? Og ”generalisterne” – ja uha, de kan skildre fritid og arbejde som sort og hvidt?

Og nej – det ovenstående svar dækker bestemt ikke. I hvert fald da ikke efter hensigten. Praktisk talt, var mit spørgsmål blot en retorisk hentydning til ironien i dit indlæg – nemlig, at du priser dit foretagende på et debatforum, hvilket kan tolkes som værende WOM eller såkaldt word-of-mouse – som jo netop ER dit foretagende.  

Kan du se pointen nu? Dit svar antyder nemlig, at du totalt missede denne pointe i først forsøg. Ellers må man tolke ud fra dit svar, at min hentydning ramte et ømt punkt. Især set i lyset af, at jeg skrev, at jeg IKKE ønskede at skabe en negativ stemning.   

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej  !

Nej slet ikke, det er nu ikke en fordom, jeg mener skam det er en kendsgerning at med en længere uddannelse bliver man generalist. Statestikken viser at disse mennesker ikke ønsker at blive iværksættere. Måske fordi de kan få job, måske fordi de ikke har ideerne til det? mulighederne er mange. Men jeg oplever dem som generalister. Det er der skam ikke noget galt i, efter som at vi som danskere er flest bor i bokse på ca. 100 kv. sover 8 timer spiser 3 gange om dagen. Ja gennemsnittet er der ca.0,2 procent starter egenvirksomhed. 0,05 af disse overlever efter 5 år.

Jo alle kan være iværksættere hvis de ønsker det. Man bliver ved med, at være det hvis man kan holde skruen i vandet efter 3 år.

Indlæget er skrevet fordi jeg gerne vil dele med andre, at der er et live uden for telemarketing og uden for anden general markedsføring.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 13:05

Hej Steffan,

OM dit indlæg er ment som det ene eller det skal jeg ikke gøre mig til dommer over - men jeg er vil dog lige korrigere din statestik omkring iværksættere og deres evne til at overleve! Jeg er nemlig ikke enig i de anførte 0,05% - det er lige i hårdt nok vurderet! Jvf. Danmarks Statestik overlever ca. 63% de første 3 år -herefter går der så et eller andet galt, typisk er der når der man overgår fra den mere "prograsive" tilværelse som Iværksættervirksomhed til kravet om at blive mere "organiseret". Jvf. tal for 2003 statestikken overlever 20-25% det 10'ende år. Jeg er så enig i, at der "måske" burde være en højre overlevelsesrate. Men måske alligevel ikke!

Verden jo ikke bare sort og hvid. Faktisk er der folk der mener, at tallene ikke nødvendigvis er et udtryk for noget negativt - men nærmere et udtryk for dynamikken i erhvervslivet. I dagens danmark er det jo ikke unormalt, at man starter noget op for så igen at lukke det ned og starte på noget nyt. Jeg vil tillade mig at citere Torben Bagger, som er professor ved Center for Småvirksomhedsforskning på syddansk universitet: "Erhvervslivet er dynamisk, og derfor er der ikke noget usædvanligt ved, at folk i løbet af få år starter noget op, som de lukker ned igen for at starte noget nyt op," siger han. Torben Bager mener til gengæld, at Danmark har brug for et holdningsskifte, så dét at lukke en virksomhed ned ikke bliver set på som en fiasko: "Desværre er holdningen i Danmark ofte, at det er en katastrofe, hvis man går ned med en virksomhed. I USA er der fx slet ikke den stemning omkring det. Her er det helt normalt, at man flere gange forsøger at starte noget op, og ens erfaringer er med til, at man bliver en bedre iværksætter næste gang."

Alt for denne gang. Held og lykke med jeres projekter uanset om man er Cand Merc. eller Autodidakt! :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 16:14
Hej Flemming,Jeg kender tallene, men de ligger langt under det du skriver. Torben Bager sidder jeg i bestyrelse med ved Dansk Iværksætter Forening.Ja vi mangler en holdnings ændring, som Torben påpeger.

Vi mangler også en viljestyrke til at blive ved. Vi mangler en større forståelse fra virksomheder til at købe fra iværksættere både offentlige og private. Jeg har for eksempel de samme muligheder for at lave film som de store. Men bliver valgt fra af kendisser da de ikke kender mig. De store render derfor med arbejdet og er en kendt faldgruppe for iværksættere specielt i Danmark. Hvor man hellere tager Zentropa frem for Pass on media selv om vi kan det samme. Der er simpelthen en angst for at købe hos små virksomheder.

Men bliver man ved bliver man selv kendt og kan komme til fedtefadet.

statestikken siger at der er 4% der overlever efter 5  år som iværksætter og det ud af de godt 16.000 forsøg årligt. ikke meget ud af en befolkning på 5 mio. faktisk latterligt lidt når man tager eksponeringen i TV de sidste par år i betragtning. Men det skyldes nok den manglende tro og købe lyst fra offentlige som private virksomheder.

Mvh Steffen

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Skrevet kl. 16:16

Jeg mødte sgu John D. Donaldson her i weekenden. Gurillamarketing blev brugt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)