Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler et pænt regnskab for 2006 ...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg driver en enkeltmandsvirksomhed med beskeden omsætning under 200.000 kroner om året. Nu har Skat så fundet på at ville se mit regnskab for 2006. Det er i sig selv lidt komisk, når man ikke har regnskabspligt under 300.000 ...

Det er et helt simpel ting - jeg sælger kurser via nettet og alle indtægter og udgifter kører fra den samme konto. Hele årets aktivitet fylder 2½ A4-side som kontoudtog.

Måske har jeg dog kludret i det ved at opgive løn - jeg har selvfølgelig udtaget penge til mine private udgifter og kaldt det 'løn' på selvangivelsen. I hvert fald vil man se lønsedler og ansættelseskontrakt, hvilket lyder noget mystisk. Man vil også have en dokumentation for underskud på 13.612 kroner.

Sidder der en revisorstuderende derude, som vil tjene lidt på at opstille et fint regnskab på baggrund af bogføring af ind- og udgifter i Excel?

Venlig hilsen

John Henriksen

www.getin.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:30

Hvorfor syntes du det er komiskt. Det eneste der ligger i det med regnskabspligten er at du ikke skal indsende regnskab som en del af selvangivelsen, men at Skat til enhver tid kan bede om et regnskab, hvad de så har gjort. Derfor bør man altid lave regnskabet uanset at det ikke skal indsendes.

Det er vel heller ikke specielt mystisk at Skat beder om en ansættelsesaftale og lønsedler når du har angivet løn til dig selv, hvilket må siges at være en fejl i en personlig virksomhed. Det er vel også årsagen til at virksomheden udviser underskud. Reelt set er virksomhedens resultat inkl. "lønnen"  et overskud

Iøvrigt så opfylder det regnskab du har udarbejdet - vil få udarbejdet - ikke den såkaldte mindstekravsbekendtgørelse i og med at du kun har opereret med en konto. Så er det sådan set ligegyldigt hvor pænt man kan opstille et regnskab.

Det er ikke for at være negativ men blot for sige at der umiddelbart er gode grunde til at Skat reagerer som de gør, og du kan så håbe på at pågældende sagsbehandler er pragmatiker og derved kan se på det i store linier. Dvs. uden at være for meget krakiler.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44

Ja...jeg støtter Bent i dette, idet der intet komisk er i det, som SKAT reagerer!

Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:55

Kære begge,

tak for svar. Det komiske afspejler nok bare min generelle ulyst til regnskaber ... men jeg synes så, at det er umanerligt vanskeligt at gennemskue, hvilke krav Skat egentlig stiller til et regnskab m.v. for en virksomhed, der er så simpel som min. Jeg har forgæves søgt på deres hjemmeside efter en klar samling af, hvad man skal og hvad man ikke skal, uden held.

Jeg antog, at netop når jeg brugte en konto til alle transaktioner, som virksomheden foretager, så gav det et maksimum af overblik. Men jeg må så nok tage mine papirer med mig og sige goddag til en revisor i området - selv om jeg hele tiden har tænkt, at en virksomhed, der ikke har noget varelager osv og kun har ind- og udgående poster på en konto ikke burde have behov for revisionsbistand.

Venlig hilsen

John

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:21

Men du skal vel aligevel bogføre dine ting. Smile

Men hvis du ikke har så mange bilag et det jo hurtig overstået.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:49

HenriksenJM:

Kære begge,

tak for svar. Det komiske afspejler nok bare min generelle ulyst til regnskaber ... Venlig hilsen

John

Det er fair nok men det hører ligesom til det at drive selvstændig virksomhed og så kan man vælge selv at bruge kræfter på det eller lade andre om det og bruge sine kræfter på en anden måde.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)