Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende fleksibilitet hos underleverandører.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg sidder i skolen og arbejder på noget der kaldes E-Case. Jeg er igang med et løsningsforslag til en dansk virksomhed. De har problemer med manglende fleksibilitet hos deres underleverandører i Rusland. Hvor imod deres egen produktion i Polen er meget mere fleksibel og det kunne Russerne godt lærer noget af.

Jeg har skrevet det sådan her i mit forslag:

New Line planlægger deres produktion et halvt år inden selve ordren skal være i butikken. Det vil sige at deres underleverandører i Rusland og deres egen produktion i Polen, hele tiden ved hvad der vil blive bestilt et halvt år frem og på den måde undgår de at der mangler kapacitet til at gennemfører den enkelte ordre.
Når man planlægger produktionen så langt frem, så opstår der tit ændringer i ordren, som skal træde i kraft hurtigst muligt og på den front savne New Line lidt fleksibilitet hos deres russiske underleverandører. Der opstår komplikationer når der lige pludselig er brug for ændringer, som de russiske underleverandører ikke er klar på, hvis f.eks. deres kapacitet er fuldt booket ud af andre kunder.
Det kan udvikle sig til et stort problem, hvis en ordre ikke kan gå igennem pga. manglende kapacitet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Har i noget forslag til hvad virksomheden kunne gøre for at løse problemet?

Mit forslag er at de evt. kunne udbygge deres produktion i Polen og slippe for samarbejdet med de russiske underleverandører.

Kom glad med forslag :)

LJK

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)