Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktlig §-assistance?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dynamisk cand.jur og alle.

Jeg har læst en del svar angå. juridiske gyldighed af emails? og er ikke i tvivl, om e-mail kan bruges som gyldigt dukoment..

Min historie: For 2 år siden spurgte jeg (på email til USA) en person, om jeg måtte bruge/låne (musik sampel) som han havde komponeret og udsendt på Dansk pladeselskab. Jeg beskrev hvad "hans" musik skulle bruges til og spurgte naturligvis, om personen havde alle de nødvendige rettigheder. Han gav sin accept og vi aftalte en pris. For en god ordens skyld foreslog jeg at skifte kanal og få det på skrift! -men fik ikke svar. Jeg prøver derefter (ca. 6 md.) forgæves med omkring 10-15  emails og uden uden resultat. Min vurdering udfra hans accept  (jeg har gemt e-mails) var, at jeg gennemføre hele aftalen. Pga. godt detektivarbejde og stort held finder vi personen igen på anden e-email (nu brasilien) og personen føler sig nu krænket og mener ikke aftalen er gyldig, fordi han aldrig fik kontrakt bla bla ovs. -Og det bliver værre endnu!  Efter en hel del e-mail korrespondance (med genforhandlingen af aftalen) bliver vi enige!  foreslår igen en kontrakt, som nu bliver afvist (begrundelse: besværligt) men det vise sig nu, at han alligevel ikke har alle rettigheder og tredje mand må nu indblandes. Den omtalte person og 3 mand kræver begge 100% af mit afkast for brug af (musik sampel) og en direkte erstatning.

Mine spørgsmål er:    1)  Har jeg handlet i god tro.

2)  Hvem har ansvar !

Med Venlig Hilsen / Musik producer                        

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)