Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling fra YouTube og registrering i AdSense som enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 4. Mar 26
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
YouTube-type! Hvordan har du registreret dig i Google AdSense? Som enkeltmandsvirksomhed er jeg “enkeltperson” (og ikke “organisation”). Har jeg ret eller er jeg ved at lave ulykker?

Uddybet:

Min kanal på YouTube er monetized, Google vil gerne af med penge til mig, og jeg skal igennem en masse registrerings- og verifikationshalløj, herunder oplyse om jeg er “enkeltperson” eller en “organisation” (virksomhed).

Jeg har tjekket Googles hjælpesider og hyggesnakket med et par chatbots. Det trækker i lidt forskellige retninger, men mest tyder det på at jeg skal registrere mig som "enkeltperson", selvom jeg opererer under CVR-nummer, fordi:

Researchen:

* Om “enkeltperson” skriver Google selv “Vælg f.eks. denne indstilling, hvis du er en enkeltmandsvirksomhed, der tilmelder sig i eget navn og til egen brug”. => Jo umiddelbart klar tale, men hvad pokker betyder “egen brug”?

* Tanke: En enkeltmandsvirksomhed (vist det samme som det amerikanske "sole proprietorship") er CPR og CVR to sider af samme sag. Jeg beskattes personligt af overskuddet. Med “organisation” (virksomhed) tænker GoogleAps eller A/S, hvor ejerforhold kan være mere komplicerede, skatten er anderledes, og der er brug for flere muligheder ved udbetalinger.

* Min AdSense-konto er allerede oprettet som “enkeltperson”, og jeg skal vist starte forfra (potentielt vente flere uger), hvis jeg ændrer til virksomhed. Er helst fri.

Konklusion?
=> Det lyder som om jeg skal vælge “enkeltperson”..
Men altså: Nogen der har aktuelle praktiske erfaringer derude?

Jeg vil mægtig gerne gøre det rigtigt fra starten, så jeg undgår bøvl og baks (eet papirbrev til verifikation af adresse er riiiigeligt 🙂) - lige som jeg gerne vil undgå at betale for lidt eller meget i skat.

PS: Har stadig den der amerikanske skatteformular til gode :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46827
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan taste CVR når du vælger enkeltperson er det fint - det er nødvendigt at alle regningr er til dit cvr

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)