Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af told for kunder i USA

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 233
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

PostNord opkræver mig nu 30% told + 3 USD i gebyr for de kinesisk producerede varer jeg sælger til kunder i USA. 

Det betyder jeg fakturerer i dkk ved salg og opkræver 30% fra kunderne. 

PostNord sender en regning (i USD :( ) efter et halvt års tid med hvad de amerikanske toldmyndigheder mener prisen skal være i virkeligheden. 

...og det kan jo så ændre sig ca 6 gange mellem varen er bestilt til jeg får en regning. Så jeg kan næsten kun gætte hvad toldsatsen bliver i virkeligheden. 

Hvordan håndterer jeg det i e-conomic at jeg opkræver tolden på kundernes vegne og PostNord senere opkræver mig tolden?

Skal hele min bogføring nu sættes op til at understøtte flere valuta?

Hvordan håndterer jeg det hvis mine amerikanske kunder er blevet opkrævet for meget eller for lidt? Det er lidt sent at gøre meget ved en 200kr's ordre et halvt år senere - altså hvis jeg skal oprette kreditnota på told der alligevel ikke skulle betales fx. 

Hjælp :( 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46779
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:41

Først må du forklare arbejdsgangen. 

1 PostNord- opkrævningen kommer vel fra vare du modtager i Danmark?

2 Det har vel ikke noget at gøre med at du så sid sælger varen til kunder i USA, hvor du i stedet angiver eksport-Momsen? Det passer bare ikke med det du skriver, så derfor er jeg forvirret.

3 De 30 % tror jeg ikke 1 sekund på af told .   Det lyder som 25 % import moms du skal angive men som ikke koster noget og så formentlig cirka 5 % told + gebyr  Det vil fremgå helt tydeligt af deres opkrævning/fortolkning

Det kan være andre forstår dig med det samme, men ellers bliver du nødt til at prøve at forklare nøjere eller hvad jeg tror er nødvendigt for dig, at støtte en bogholder eller revisor til dig, for det f.eks. næsten garanteret ikke rigtig med 30 % told   Jeg behøver jo alle tilfælde at forstå arbejdsgangen helt anderledes end det som er muligt ud fra det du skriver her  

har du en eller anden ordning hvor du betaler kunderne Fortolkning ind i USA? Så vidste jeg ikke at PostNord tilbød men sådanordning overhovedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 17:28

Du misforstår.

Siden August 2025 skal alle forsendelser til USA opkræves told i afsenderlandet - det gør PostNord så for Trump og jeg gør det for PostNord.

Det er et rod

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

Anders:

Du misforstår.

Siden August 2025 skal alle forsendelser til USA opkræves told i afsenderlandet - det gør PostNord så for Trump og jeg gør det for PostNord.

Det er et rod

det vidste jeg ikke - og ja lyder som rod. Du bogfører så selv hele salhet og angiver det i rubrik C moms, men jeg vidste ikke postnord gjorde sådan.  D3t giver jo mining da de ellers kan stå med mio småpakker, der ikke afhentes.

mig bekendt KAN danske eksportere som f.els FedEx/UPS/DHL kan man stadig ofte vælge, at modtageren skal betale (Incoterm: DAP).  Det betaler aig så nok ikke for småpakker

du kan så nok ikke gøre neer end at du må bogføre en foreløbig told på separt konto som du så regulerer med de faktiske regnjnger - med et nummersystem

husk at lægge disse 30% oven i dine priser 

der må være nogen der sender på samme vis dr råder bedre.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12961
Skrevet kl. 18:23

Anders:
Siden August 2025 skal alle forsendelser til USA opkræves told i afsenderlandet

Det lyder mere end mærkeligt, det må være noget postnord har fundet på.  Normalt vil indfortoldningen skal når varen ankommer til modtager landet, ved B2B salg vil det normalt være modtageren der betaler og afregner told.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 18:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er det også alle andre steder end USA, UK og Norge.

For USA er det noget Trump har fundet på så han kan sige “andre lande betaler tariffer til USA” selvom det selvfølgelig er de importerende amerikanere der betaler

https://www.postnord.dk/nye-toldregler-i-usa/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:29

Anders:

Det er det også alle andre steder end USA, UK og Norge.

For USA er det noget Trump har fundet på så han kan sige “andre lande betaler tariffer til USA” selvom det selvfølgelig er de importerende amerikanere der betaler

https://www.postnord.dk/nye-toldregler-i-usa/

korret - bekkræftet for mig at Postnord - i alle fald for alle pakker til privat i USA kræver afsender for de her pt ca 30% fordi postnord ikke vil stå med mio af pakker der ikke afhentes og skal håndteres med evt destruktion osv
Man får så givet beløbet sent da det baserer sig på USA told jo skal kunne godkende det er på den korrekte faktura, og hvad der gør det umuligt helt at forudse - toldkursen som på USD svinger meget

Ingen løsning til dig - det er jo så det Trump vil - ØV

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)