Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tysk Moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 30. Jun 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har et lager hos fx Amazon i Tyskland og leverer til tysk kunde, så skal man have et tysk momsnummer. Den er jeg med på.

Forløbet er vel så sådan her :

Vi laver et salg fra det danske momsnummer til det tyske momsnummer momsfrit EU salg.

Det tyske momsnummer har et et EU køb og så det tyske momssalg, og afregner den moms til skattevæsen i Tyskland.

Rent bogføring, så styres det via forskellige konti og et dansk og et tysk lager etc.

MEN sker der noget med skatten også. Det salg fra det danske til det tyske momsnummer, hvilken pris skal det være til ? Hvis muligt så kunne det være rart kun at skulle lave et skatteregnskab men må man det ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12959
Skrevet kl. 12:44

Klaus Egebjerg:
så skal man have et tysk momsnummer

spørgsmålet er om ikke også du skal have et tysk firma for der er jo tale om indenrigs salg i Tyskland og vare ligger i Tyskland.  

For din egen skyld, er du nødt til at vende det med en godkendt revisor som har erfaring på området. (der findes flere danske/tyske revisore i sønderjylland)

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46774
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:30

Jeg tror det er sådan her men du må tjekke med Amazon:
Helt som du skriver sælger du til Amazon, og det er dem der har lageret i Tyskland og ikke dig, og derfor sælger du med EU moms til Amazon og Amos sig sig selv at den tyske mops vil videre salget til deres kunde..

Helt som du skriver sælger du til Amazon, og det er dem der har lageret i Tyskland og ikke dig, og derfor sælger du med EU moms til Amazon og Amos sig sig selv at den tyske mops vil videre salget til deres kunde..

Jeg kender ikke til at man kan have eget lager 

Regnskabsmæssigt og dermed skal overskud er meget enkelt i det tilfælde, så er det alt sammen indberetning til Danmark.

Regnskabsmæssigt og dermed skal overskud er meget enkelt i det tilfælde, så er det alt sammen indberetning til Danmark.

Kun hvis de tyske lager betyder du selv har tysk virksomhed, og det ved du jo, så vil der være tale om skat til Tyskland  

I øvrigt er jeg da enig med Ravn I, at som du spørger her hvad du finde en godkendt revisor, og her kan være revisor klare det spørgsmål forudsat vi taler om en rigtig godkendt revisor. Hvis svaret er at du skal have tysk virksomhed så skal du have fat i en revisor med forstand på Tyskland enten i Tyskland eller så Ravn foreslår et grænselandet

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12959
Skrevet kl. 23:04

Cookie - John Hannover:
Helt som du skriver sælger du til Amazon, og det er dem der har lageret i Tyskland og ikke dig, og derfor sælger du med EU moms til Amazon

John det fremgår ingen steder at der sælges til Amazon, kun at der er lager hos Amazon i Tyskland. 

"Hvis man har et lager hos fx Amazon i Tyskland og leverer til tysk kunde, så skal man have et tysk momsnummer. Den er jeg med på".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46774
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09

Når du har fået de kick ved altid at rette mig, så hjælp trådstarter.  du er så trættende mildest talt Men desværre er Amino jo nok ved at være fortid

amaxon tager momsen for alle men om der er særordning hvor det alene er lager og slaget ikke sker via amazon så skal han tysk momsreg. Dit gæt er så godt som mit - jeg svarer ud fra standard, amazon tager momsen for salget gennem dem (forde de ellers hænger på manglende moms fra sælger)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)