|
Hvad koster en professionel hjemmeside egentlig i 2026? Jeg oplever, at der er stor forskel på forventning og virkelighed. Der findes grundlæggende tre modeller: 1️⃣ Klassisk bureau Typisk 15.000–60.000 kr. i opstart. Ofte ekstra betaling for rettelser, vedligehold og SEO. 2️⃣ Gør-det-selv (Wix, WordPress m.m.) Lav startpris – men kræver tid, teknisk forståelse og løbende vedligehold. 3️⃣ Abonnementsmodel Ingen opstartsomkostning. Fast månedlig pris. Drift, hosting og teknisk SEO inkluderet. Jeg ser flere håndværkere og servicevirksomheder vælge abonnementsmodellen, fordi den reducerer risiko og gør økonomien mere forudsigelig. Men det afhænger selvfølgelig af behov og ambitionsniveau. Jeg har samlet en mere detaljeret gennemgang af prisniveauer og forskelle her: Jeg har lavet en mere detaljeret gennemgang – du kan finde den ved at søge på “Hvad koster en hjemmeside i 2026 Alexma Hvordan har I andre oplevet markedet? Er det blevet dyrere – eller mere fleksibelt? |
Ja, ifølge min mening, så er din model det pureste lort.
Du VED at du tager komplet overpris ift. hvad normalt er. Det er som sådan fint nok, men jeg vil ALDRIG anbefale NOGEN at køre en abonnementsløsning - og da SLET ikke med de sindssyge priser du præsenterer.
Du har en pakke der hedder "Makker". Denne koster 1.149 kroner i måneden. Altså 13.788 om året. Du har så tilkøb som "SEO Growth System". Hold nu kæft mand.
Jeg er med på, at man selvfølgelig skal tjene penge. Men det her er fuldstændigt absurde priser. Du har også en bindingsperiode på 6 måneder hvilket vidner om, at det formentlig er en gang lort til overpris.
Der er jo intet specielt over dine demo-sider. Booking-systemet er en kontaktformular.
Alt dette er klart min personlige mening og vurdering. Men 1149 kroner i måneden for det som decideret er en basal virksomhedsside er fuldstændig absurd efter min mening.
Du tager decideret 149 kroner i måneden per EKSTRA side.. fuldstændig sindssygt jo.
Klar anbefaling herfra: Hold jer LANGT væk fra det her abonnementslort som Alexma tilbyder - for det ér hvad det er efter min mening; det pureste lort.
Min tone er i øvrigt velovervejende grov.
Bliv gratis medlem