Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for udgifter afholdt før selskabets startdato

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 25
Indlæg ialt: 3
Fra  FORES Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er i gang med at stifte et firma, hvor startdatoen er sat til 1. januar 2026.

Allerede her i december 2025 har jeg dog haft udgifter, bl.a. til en computer og software, som skal bruges i virksomheden.

Mit spørgsmål er:
Kan disse udgifter trækkes fra i selskabet, selvom de er afholdt før den officielle startdato?
Eller bør jeg få ændret startdatoen hos Erhvervsstyrelsen til f.eks. 1. december 2025 for at kunne få fradrag?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46740
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:15

Computer i hjemmet skal du regne med at dele Momsen på og tage halv momsfradrag. derudover må de ikke være Taget i brug og det tror jeg du får svært ved at overbevise skat om med netop computer.

Derudover må de ikke være Taget i brug og det tror jeg du får svært ved at overbevise skat om med netop computer.

Ellers kan du læse alt her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/aktiverogvareridenstiftelse.html

Venlig hilsen john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 6. Dec 25
Indlæg ialt: 3
Fra  FORES Skrevet kl. 23:41
Den er faktisk stadig ikke pakket ud - jeg har en anden primær laptop som jeg bruger. Så jeg går ud fra at det er legitimt at trække den nye fra?
Tilmeldt 27. Oct 24
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:04

Fores.:
Den er faktisk stadig ikke pakket ud - jeg har en anden primær laptop som jeg bruger. Så jeg går ud fra at det er legitimt at trække den nye fra?
Helt enig. Det du selv anser som korrekt, set fra almindelig sundfornuft og som du kan argumentere sagligt for, det gør du bare. 

www.scanboat.com - bådmarked. Hvis din båd findes, så findes den med stor sikkerhed på scanboat.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46740
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

Fores.:
Den er faktisk stadig ikke pakket ud - jeg har en anden primær laptop som jeg bruger. Så jeg går ud fra at det er legitimt at trække den nye fra?

ja det ville jeg da gøre - selv om du har en anden bør du dele momsen, ellers får du normaæt problem i kontrol

vh John h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)