Jeg købte for 1½ måned siden domænet www.hestetilsalg.dk Inden jeg købte domænet var det ejet af en anden som ikke brugte det, kun til at henvise til hans whisky hjemmeside.
Så derfor se googles resultat ved søgning på hestetilsalg.dk således ud:
Current Server Name, Web1 - Customers Web server. Current Date, 12-02-2008. Remote IP address, 66.249.66.168. Requested URL, www.hestetilsalg.dk. www.hestetilsalg.dk/ - 2k - Cached - Lignende sider - Noter dette
Bar sådan af ren nysgerrighed. Hvorfor skulle nogen, udover dig, søge på hestetilsalg.dk? Jeg mener, hvis de kender dit domænenavn, så skriver de det vel bar i browseren ik?
Det kan tage lang tid før dit websted bliver crawlet, men af hvad jeg ved, så er det en god idé at lave nogle META Tags, men det kan jeg jo se at du allerede har gjort.
Det vil altså sige at jeg ikke kan gøre noget for at speede processen op?
Joel H:
Bar sådan af ren nysgerrighed. Hvorfor skulle nogen, udover dig, søge på hestetilsalg.dk? Jeg mener, hvis de kender dit domænenavn, så skriver de det vel bar i browseren ik?
Det er fordi det er det eneste jeg kan finde siden på, på Google, da den ikke er blevet crawlet endnu.
Det vil altså sige at jeg ikke kan gøre noget for at speede processen op?
Jeg er ikke SEO-ekspert, så jeg vil ikke gøre mig klog på det, men så vidt jeg har forstået, så er noget af det eneste Du kan gøre er, at blive ved at skaffe links til dit site.
'
Der er faktisk forbavsende mange, der søger på adresser direkte i google i stedet for adressebaren...
Prøv at tilmelde dig Google Webmaster Central og vælg meta-metoden til at bekræfte dit website. Så bliver Google bot jo tvunget forbi på ny.
Så burde du snart kunne komme til at sælge heste i stedet for sprut! :-)
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.