Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til import fra Kina

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved godt der er en masse indlæg om import fra Kina, men nu kommer der lige et til, som jeg håber at kunne få svar på.Jeg har kontakt til et firma i Kina som jeg har snakket med over en længere periode omkring kvalitet på deres varer, priser etc. Jeg skal nu have sendt vareprøver fra Kina til Danmark, det drejer sig om 2 borde som har en samlet vægt på 117 kg. Hvis det skal sendes med fly vil det tage 5 dage, men så vil det også koste 740 us $, og det er 3 gange så meget som vareprøverne koster.De har også forslået at sende det med skib, og så vil det blive langt billigere. Jeg har derfor følgende spørgsmål ang. fragt med skib.Jeg overføre pengene til Kina, og de vil så sende de 2 borde af sted, men hvad sker der så når skibet er kommet til København?Får jeg besked herom? Hvordan er det med told og moms? Jeg har endnu ikke oprettet noget firma, og jeg køber derfor de 2 vareprøver som privatperson. Får jeg brug få nogen til at udfylde papirer når skibet er kommet til København, eller kan jeg bare betale de afgifter der er og så få udleveret mine vareprøver?Jeg ville helst bare have det sendt med UPS eller lignende, så det blev leveret til min private adresse, men det bliver alt for dyrt at sende det med fly og så få det leveret hjem til mig selv. Er der evt. nogen som har deres eget firma med import af varer fra Kina, som kan hjælpe mig?

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:36

Hej tower2820

Det tror jeg bliver en dyr fornøgelse for dig da du ikke er importør reg. Jo du får nok brug for at det shippingfirmaet som modtager varen udfylder de papir til skat for det er nok ikke lige så let at gøre rigtigt. Jo du får besked fra shippingfirmaet når varen er kommet til deres pakhus. Jo der skal både betales told og moms, hvis der er importafgift på de borde som du vil have, det kan du få svar på ved at spørge skat - det toldcenter som ligger i dim kommune.

Mvh. Jan Sørensen

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:43

Hej et lille fif til at undgå at betale told og moms, du kan bede eksportøren skrive i fragtpapirene Goods of no commercial value, ulempen er bare at man så ikke kan forsikre disse varer, så hvis de bliver væk er det sur røv.

Vedr. afhentning af varer kan du bare bede de grønne bude om at fortolde og afhente varerne for dig.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:34

codan1553:

Hej et lille fif til at undgå at betale told og moms, du kan bede eksportøren skrive i fragtpapirene Goods of no commercial value, ulempen er bare at man så ikke kan forsikre disse varer, så hvis de bliver væk er det sur røv.

Vedr. afhentning af varer kan du bare bede de grønne bude om at fortolde og afhente varerne for dig.

Her er et lille fif til at undgå skat. Du sælger bare varerne uden regning Big Smile
Ok, blot en smule sarkasme fra min side, hehe.

Ovenstående råd holder ved små vareprøver under en hvis værdi (ret lav), men næppe ved en pakke i den størrelsesorden.

Jeg vil foreslå, at du selv finder et shippingfirma fra Danmark, der har samarbejdspartnere i Kina, så du på forhånd kender den totale pris på fragten.
Ellers kan du risikere, at prisen du har betalt for shipping, kun gælder til en havn i Danmark, og efterfølgende skal betale for fortoldning og fragt fra havn  til dig.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:37

Hej

Jeg har det sådan at jeg hellere vil lade kineserne om at sende det her op. Jeg brugte et dansk shipping firma i starten til at sørge for det hele, men med den container der kommer i næste uge har jeg sparet 6500 på fragten, fortoldning og vejtransport i DK, ved at lade fabrikken ordne det. Jeg har selv snakket med den danske afdeling af shipping firmaet om, fortoldning af den og køre den her op til mit lager, fra Aarhus. Det var på samme måde da jeg fik 1/4 container hjem. 

6500 er jo også penge at spare.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 18:23

Det lyder godt nok mærkeligt hvis der skulle være så stor en besparelse ved at lade kineserne stå for fragten. Er du sikker på at alle de danske udgifter er medregnede?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 20:32

Hej

ja, det er jeg. Jeg har jo betalt kineserne for søfragten, har fået regningen idag på fortoldningen og har fået prisen incl brandstofstillæg for transporten her op. Så mangler kun tolden, og den har ikke ændret sig.

Kim Søegaard

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:50

Hej,

Prepaid forsendelser kan indimellem med fordel benyttes i forbindelse med en transport.

Dog er man dårligere stillet i forhold til selve søfragten og transport. Man har ikke mulig for medbestemmelse omkring hvilket rederi der sejles med, anløbshavn eller direkte information/tracking undervejs. Jeg vil ikke anbefale prepaid forsendelser da der ligeledes kan være pludselige uforudsete udgifter forbundet med transporten, ofte set på de danske omkostninger. Men det nævnte beløb(Kim Søegaard) er da selvfølgelig værd at tage med i overvejelserne...

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jan 08
Skrevet kl. 21:50

Hej

Med hensyn til anløbshavn, så har jeg de to gange jeg har haft fabrikke til at ordne sagerne, sagt at det var Aarhus de skulle komme til i DK.

Hvilket rederi der bliver benyttet har vel ikke så stor betydning!

Kim Søegaard

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)