Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil afskrivning udenfor VSO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed i VSO. Før havde jeg en ældre bil, hvor jeg blot har benyttet kørselsgodtgørelse. Jeg købte (privat) i juni i år en ny bil til 200.000 kr. Jeg overvejer om jeg skulle benytte denne som procentfordeling, da jeg så vil kunne tage noget afskrivning på den. Derudover ramte jeg også over 20.000 i juli, så det er lav sats nu. Jeg er dog i tvivl om, hvordan man skal betragte afskrivningen på den. Jeg kan vel afskrive den med 25 % om året så i alt 50.000 for 2025. Jeg har dog kun ejet den i 7 måneder, så jeg tænker det kun er (50.000/12)x7 = 29.166 kr. Er det sådan man skal betragte det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05

Privat bil kun 2 muligheder - statens takst (som indeholder afskrivning) eller konkret udgifter efter regnskab fordelt efter kørebog, privat/firma
Uden VSO kan bilen ikke indgå som hvidplade i EMV så du kan ikke afskrive den i EMV - I VSO er der helt faste regler for afskrivning 25% af restsum men så også skat af fri bil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hundested
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:15

Hvis en personbil, der anvendes erhvervsmæssigt, holdes uden for virksomhedsordningen, eller virksomhedsordningen benyttes ikke, så kan der godt afskrives på den.  Man skal sikre saldoførelse og særligt omkring den procentvise fradragsandel, så ved afståelse skal man kunne opgøre afståelsesbeskatning mv.. Jeg læser det som om du skriver man ikke kan. 

"Uden VSO kan bilen ikke indgå som hvidplade i EMV så du kan ikke afskrive den i EMV"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)