Dette spørgsmål er sikkert blevet stillet mange gange før, men læs gerne videre. Jeg er ved at oprette et holding- og driftselskab. Jeg har nogle procenter ejerskab i en virksomhed og derudover vil jeg gerne kunne fakturere kunder for konsulentarbejde i fremtiden. Jeg har derfor snakket med en revisor, jeg kender, som gerne vil stå for den del - dog har han sagt, at han helst ser at jeg vælger enten Dinero eller e-conomic som regnskabsprogram - og det forstår jeg egentligt godt, for det er begge rigtig fine værktøjer. Billy også, for den sags skyld. Dog må jeg indrømme, at jeg synes prisen er rigtig, rigtig høj, for at lave bogføring i to selskaber, der i bund og grund er relativ inaktive. Vi snakker mellem 6.000 og 10.000 kroner om året + udgifter til revisoren også. Hvad er det mindste juridiske krav, for at få det til at hænge sammen? Er regnskabsprogrammer såsom de tre nævnte nødvendige, før det er lovligt jf. den nye bogføringslov? |
Hvis skat kan mene det er lønmodtager arbejde du vælger at fakturere fra ApS får du over 100% skat: Det er en farlig ting hvis ikke du er helt sikker på kriterierne Det er et fokuspunkt for skat https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.htmlMorten Møller:Jeg er ved at oprette et holding- og driftselskab. Jeg har nogle procenter ejerskab i en virksomhed og derudover vil jeg gerne kunne fakturere kunder for konsulentarbejde i fremtiden.
Dit regnskab SKAL føres et et godkendt program i digital bogføring, intet andet kan lovligt bruges - heller ikke til holding - det er ApS der afgør
Husk også i spareiver, at arbejdsskadeforsikring SKAL omfatte hodlings registrerede direktør også som det selv skal stå for udgift til helt som drift - bod for mangel per selskab 5000 kr + 3 års bod
Er der blot 1 kr er også erhvervskonto nødvendig til begge
vh John Hannover