Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visa Dankort kontra Mastercard

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min bank er hoppet med på bølgen med at de udskifter vores Visa Dankort med Mastercard Debit kort

Jeg kan ikke helt se at det giver mig nogle fordele overhovedet.

-For det første er det bare bøvlet at få nye kort, nogle betalinger er lagt op på kortene og hvis man ikke lige kan huske hvad, må man vente til rykkerne kommer, der er vel ikke noget sted man kan se hvad der er koblet op på ens kort, ligesom man kan se med fx pbs-betalinger?

-For det andet så skal der vist være plus på kortet den dag der trækkes, ellers tror jeg ikke den laver trækningen... Ikke så relevant pt. og måske kunne man få lavet det ene kort om til et credit...

-For det tredje kommer der vel nogle ekstra gebyrer? kan allerede nu konstatere at jeg et par gange er blevet opkrævet et par procenter for at betale med kortet, dette giver ikke kun direkte flere udgifter men betyder også at der kommer lidt mere bogføring, da gebyrerne vel skal bogføres separat, da de er uden moms, eller tager jeg fejl her? (dette betyder også flere posteringer og dermed kan man fx ryge over i en dyrere pakke for ens bogføringsprogram).

-For det fjerde opdagede jeg at i mit bogførings program (e-conomic) når den laver bankintegration, så skriver den ikke hvilket kort der er brugt men bare "Card", derfor skal jeg nu, ved manglende bilag, finde ud af hvilken af medarbejderne der har købt varen, så jeg kan rykke den relevante medarbejder for bilag, før stod der navn udfor hvilket kort der var blevet brugt, er der andre der har haft lignende problemer og kan det ændres?

-Herudover tænker jeg på om der overhovedet er nogle fordele for mig, eller om det bare er en forringelse og fordyrelse af mine vilkår, samtidigt med at det er med til at udvande hele det danske betalingssystem med dankortet og vi derved bliver mere afhængige af udenlandske betalings løsninger?

Med venlig hilsen

Jacob

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)