Jeg har indtil nu ikke kunne få lov at se om jeg skulle have penge tilbage i SKAT - altså min personlige årsopgørelse.
Dette er fordi, at SKAT vil have mig til at udfylde bl.a. Rubrik 71, 111 og 112 - men burde disse ikke være for enkeltmandsvirksomheder mm.? Mine ApS'er er jo selvstændige enheder.
Er det en fejl fra SKATs side - eller er det normalt at folk skal svare på dette med et ApS?
Rubrik 71 lyder: Svar 1: Jeg har aktiv erhvervsmæssig virksomhed Svar 2: Jeg har lukket min virksomhed i 2024 Svar 3: Jeg har enten: 1. Lukket min virksomhed før 2024 2. En ikke-erhvervsmæssig virksomhed, er honorarmodtager eller lønmodtager 3. Aldrig haft virksomhed
Rubrik 111 og 112 beder mig skrive overskud eller underskud af virksomhed hvilket virker underligt når man ikke har Enkeltmands.
Det virker lidt underligt. Nogen som kan hjælpe eller har oplevet det samme? SKAT har jo lukket i dag. :-D
"Du har tidligere haft egen virksomhed. Har du tidligere været selvstændig og fået et oplysningsskema (tidligere selvangivelse/udvidet selvangivelse), skal du i rubrik 71 vælge, at du ikke længere har virksomhed og godkende de øvrige tal i oplysningsskemaet. Når du har oplyst, danner vi din årsopgørelse."
Med andre ord burde det være nok at du afkrydser at du ikke længere har har virksomheden.
Jeg har aldrig udbetalt penge fra nggle af mine ApS eller haft andre typer firma end det. Jeg tænker at jeg giver SKAT et kald i morgen.
Tak for svaret!
ja gør det - om du havde udbetaling fra ApS er ligemeget, da det jo skal være som løn med skattetræk eller udbytte med samme Det kan være en IT fejl, mener at have set andre med det
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER