Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT vil have mig til at svare på virksomhedsoplysninger men jeg har ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Jeg har indtil nu ikke kunne få lov at se om jeg skulle have penge tilbage i SKAT - altså min personlige årsopgørelse.

Dette er fordi, at SKAT vil have mig til at udfylde bl.a. Rubrik 71, 111 og 112 - men burde disse ikke være for enkeltmandsvirksomheder mm.? Mine ApS'er er jo selvstændige enheder.

Er det en fejl fra SKATs side - eller er det normalt at folk skal svare på dette med et ApS?

Rubrik 71 lyder:
Svar 1: Jeg har aktiv erhvervsmæssig virksomhed
Svar 2: Jeg har lukket min virksomhed i 2024
Svar 3: Jeg har enten:
1. Lukket min virksomhed før 2024
2. En ikke-erhvervsmæssig virksomhed, er honorarmodtager eller lønmodtager
3. Aldrig haft virksomhed

Rubrik 111 og 112 beder mig skrive overskud eller underskud af virksomhed hvilket virker underligt når man ikke har Enkeltmands.

Det virker lidt underligt. Nogen som kan hjælpe eller har oplevet det samme? SKAT har jo lukket i dag. :-D
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:07

En søgning på google:

"Du har tidligere haft egen virksomhed. Har du tidligere været selvstændig og fået et oplysningsskema (tidligere selvangivelse/udvidet selvangivelse), skal du i rubrik 71 vælge, at du ikke længere har virksomhed og godkende de øvrige tal i oplysningsskemaet. Når du har oplyst, danner vi din årsopgørelse."

Med andre ord burde det være nok at du afkrydser at du ikke længere har har virksomheden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30

Mon du har haft eller har selvstændig indtægt, ikke nødvendigvis fra CVR men erhvervsindtægt?

Hvis du ikke har så er det en fejl men så må du klikke i du IKKE har virksomhed i 2024 eller lukket vrksomhed før 2024 hvi det er en muighed

Skalt kan så komme med spørgsmål men de vil være lette at besvare

Når du har klikket ret i lukket før 2024 bå årsopgørelsen dukke op

Ellers kan du skrive til skat som iindlogget under kommuniktion og forlare problemet så de kan ændre

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:56
Hej John,

Jeg har aldrig udbetalt penge fra nggle af mine ApS eller haft andre typer firma end det. Jeg tænker at jeg giver SKAT et kald i morgen.

Tak for svaret!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:31

DetSmeden:
Hej John,

Jeg har aldrig udbetalt penge fra nggle af mine ApS eller haft andre typer firma end det. Jeg tænker at jeg giver SKAT et kald i morgen.

Tak for svaret!

ja gør det - om du havde udbetaling fra ApS er ligemeget, da det jo skal være som løn med skattetræk eller udbytte med samme
Det kan være en IT fejl, mener at have set andre med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)