Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på EU faktura

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

LR06:

Nej. Der er leveret til en dansk kunde i Italien. Denne kunde afhenter varen i Italien for egen regning.  Der sker således ikke direkte levering til Danmark.

"Jeg har købt en maskine i Tyskland som vi sælger videre til dansk slutkunde. (Virksomhed)."

Hvor står der noget om, at den er leveret i Italien? 

Vil du pege det ud? 

Trekantshandel er ikke noget en part beslutter, det er noget, som sker, når varerne ikke lander fysisk hos mellemmanden, men går direkte fra sælger til køber. 

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30

LR06:

Fashion-Seller:
Læs nu hvad der står! Der er leveret til en dansk kunde. Det er andet indlæg, hvor du laver om på trådstarters fakta, som endda står i første sætning

Iøvrigt hvad er det for en fakta som jeg åbenbart bliver ved med at lave om på?

Du bliver ved med at sige, at der sker levering i Italien, selvom det ikke fremgår af et eneste af trådstarters indlæg. Derimod står der gentagende gange, at maskinen er afhentet og leveret i Danmark...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:05

LR06:

Der er da netop i momsmæssig henseende levering, der er sket i Italien, da det danske firma selv har afhentet maskinen i Italien.

Modsat ville det have været i Danmark hvis det var mellemhandleren, der havde foranlediget at varen blev leveret direkte til Danmark.

Der står da ikke i loven, at det er sælger eller Mellemmanden, som skal arrangere fragten. Det kan alle 3 parter i en trekantshandel. 

Bare varerne forlader landet, hvor første sælger er i, og de øvrige formaliter er opfyldt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:04

LR06:

Fashion-Seller:
Der står da ikke i loven,

Momslovens paragraf 35, stk. 1, pkt. 2.

Og hvor står der, hvem der skal forestår fragten i den paragraf?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46794
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45

Følg fassionssælger svar hvis trekantshandel men som jeg læser dig har du købt den af en tysker, men den er producerett i italiien og du har selv transporterret til DK
Når du selv henter den I Italien og får faktura med Italiensk moms, lyder det ikke for mig som trekantshandel

Jeg TROR ret klart du har:
Købt af en tysk agent for en italiensk maskinproducent
Fået faktura fra producenten (der giver tyskeren provision) og derfor siger den tyske agent, at det bliver med Italiensk moms når varen ikke kan bevises at have forladt Italien

Når tyskerens regning er med Italiensk moms må det enten være italieneren der fakturerer eller tyskeren være regulært Italiensk momsregistreret, men jeg tror tyskeren er agent

Jeg vil så fastholde, at den normalt lette måde at få krediteret momsen er, at få bekræftet fra dansk myndighed at maskinen er kommet til DK - oftest står der told eller politi som kan bekræfte man kører ind med varen, og så kan sælger kreditere momsen - Du må da godt dokumentere anderledes hvis du kan tilfredsstille Italieneren, men de fleste er gladest for en myndigheds bekræftelse. 

Jeg vil også fastholde du ikke kan få momsrefusion ved erhvervsmæssig maskinimport når du selv henter. Der for rejsemoms, messer osv. 

Myndighederne i Italien refunderer ikke normalt erhvervsmæssigmoms, Det er sælger der gør det når du kan bevise, den forlod italien og så skal du jo hvis moms krediteres,  selv angive erhvervelsesmoms EU ved reverse charge og sælger angiver så som EU salg på dit Momsnummer til modkontrol

Lad høre hvordan du får det løst bedst muligt, og OM det måske er ret med tysk agent og italiensk producent og sælger og så selvhent. God vind med det i alle fald :) 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12963
Skrevet kl. 22:30

Cookie - John Hannover:

Jeg TROR ret klart du har:
Købt af en tysk agent for en italiensk maskinproducent
Fået faktura fra producenten (der giver tyskeren provision) og derfor siger den tyske agent, at det bliver med Italiensk moms når varen ikke kan bevises at have forladt Italien

Du antager flere ting som der ikke er belæg for at antage:  Vi får oplyst at maskinen er købt af et tysk firma (om det tyske firme er agent eller ej er ligegyldigt)  Afhentning kan jo dokumenteres via faktura fra fragtfirma Raket skriver følgende 

Jeg har jo faktura fra mit transportfirma hvor både adressen i Italien (Fabrikken) og Modtagers adresse fremgår (Slutkunde). 

Iøvrigt er det nu blevet helt normalt  praksis at hvis køber selv foranlediger afhentning af varen i et andet EU land, udsteder sælger et "Entry certificate" som køber skriver under på når varen er modtaget. 

"Certificate of the entry of the object of an intra-community supply into another EU menber state ( Entry certificate)" 

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:32

Ravn:
Iøvrigt er det nu blevet helt normalt  praksis at hvis køber selv foranlediger afhentning af varen i et andet EU land, udsteder sælger et "Entry certificate" som køber skriver under på når varen er modtaget.

Ja, men det tyske firma kan ikke udskrive et sådan, da det ikke er momsregistreret i Italien. 

- og næst så kan reglerne om trekantshandel ikke bruges. De regler blev netop lavet for at undgå en situation som denne, hvor den tyske leverandør ville skulle registrere sig i italien for at kunne afløfte momsen på maskinen. Og som slået fasr i momsloven vil det så kræve at det italienske firma havde sendt det direkte til DK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42

Nej Ravn - jeg antager ikke noget som jeg ikke tydeligt angiver netop som KAN være - men det er i øvrigt lidt underordnet OM Tyskeren er agent eller selve sælgeren Det gør ikke rigtig forskel - ud over hvem af dem der udstedte faktura.

JA man kan anvende entry certificate, men det har man jo ikke gjort her vel?

Så er varen bare udleveret i Italien og så er der moms på regningen, hvis ikke man lige får f.eks stempel ved grænsen (hvor der i dag generelt er politi med told mulighed) som bevis for den kom til Danmark hvor Italieneren så kan fakturere uden moms da han så er sikker på varen forlod Italien.

Jeg tror ikke Italieneren NU vil godkende et dokument uden myndighedsstempel på, at varen forlod Italien, så havde de løst det sådan for længe siden sammen med tyskeren.

Normal praksis er underordnet, når det ikke er sådan det er sket, og så er LR06 svar - med helt samme konklusion som min, korrekt - og jeg kan heller ikke se det indgå som trekanthandel som det er foregået desværre.

Jeg forstår ikke dit forslag om at man kan få momsrefusion for en maskine der er selvafhentet - Det er rejseomk der kan refunderes og ikke til omgåelse af reverse charge regler. Kreditering af moms er ikke momsrefusion.

Jeg siger som LR06 at den nok er vanskelig at reparere, når maskinen uden noget andet, blot er afhentet, men HVIS Italien nu vil modtage - hvad som helst - som bevis for at maskinen er i DK og kreditere momsen (til tyskeren) og tyskeren så kreditere og sende ny faktura, så er den løst - 

Italieneren står bare med håret i den italienske momspostkasse, hvis ikke de mener det er godtgjort tilstrækkeligt, og derfor TROR jeg den er svært løst, for ellers var den løst for længst. 

Havde man haft aftale med Italien om dokumentation for at varen forlod Italien, var det her ikke opstået

Jeg synes da sagtens trådstarter kan arbejde for at overbevise Italien om at de kan fakturere uden moms, for varen er i DK - hvis ikke det er det der sker allerede.

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:50

Cookie - John Hannover:
Jeg synes da sagtens trådstarter kan arbejde for at overbevise Italien om at de kan fakturere uden moms, for varen er i DK - hvis ikke det er det der sker allerede.

Nok hellere gå i kødet på det tyske selskab. Der er ingen pengestrøm eller aftale forhold mellem DK og IT her. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:44

Ja det kan sagtens være det er tyskeren man skal på men det er nok italieneren der skal overbevises med et eller andet der tilfredsstiller ham som viser, at maskinen har forladt Italien og er i Danmark.

Ja det kan sagtens være det er tyskeren man skal på men det er nok italieneren der skal overbevises med et eller andet der tilfredsstiller ham som viser, at maskinen har forladt Italien og er i Danmark.

Det er jo italieneren der skal overbevises, Men ja det kan sagtens være at det er tyskeren man er nødt til at have sig mellemmand.

men ja det kan sagtens være at det er tyskeren man er nødt til at have sig mellemmand.

Trådstarter; Du har vel hørt hvad slags dokumentation der kunne tilfredsstille som bevis på at maskinen forlod Italien?

Du har vel hørt hvad slags dokumentation der kunne tilfredsstille som bevis på at maskinen forlod Italien?

Venligst John h

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)