Hej med jer, Jeg driver en lille rådgivningsvirksomhed, hvor vi hjælper private med arkitektur: arkitekttegnet.com Ift. SEO har vi de sidste par skrevet relevante artikler indenfor vores felt, som omhandler boligarkitektur i den mindre skala, hvilket har givet trafik i nogen skala fra Google. Vi har lagt vores æg i dén kurv udelukkende - Ingen SoMe eller andet. Vi har heller ikke (før nu) fokuseret på at bygge links, hvilket betyder at vores side ikke har nogle kvalitetslinks af nogen art og derfor er vores DA meget lav = 0. Vi er dog, til trods for dårlig domæneautoritet, ikke helt usynlige på Google :) Jeg er i tvivl om, hvordan dette gribes an - hvad er taktikken i 2025? Kvalitet fremfor kvantitet? Målet er selvfølgelig, at ranke på side 1 ved flere og kortere søgeord. Mange hilsner, |
Hej Peter,
Du er faktisk rigtig godt på vej allerede med den tilgang! Kvalitet frem for kvantitet er stadig vejen i 2025. Særligt for en rådgivningsvirksomhed som din giver det mening at gå efter få, men stærkt relevante links – fx fra bolig- og arkitekturrelaterede sites, samarbejdspartnere eller måske lokale medier.
Og fedt at du allerede får trafik trods lav DA – det viser, at godt indhold stadig virker. Jeg ville fortsætte med den strategi og så bygge links stille og roligt uden stress.
Et hurtigt tip til linkbuilding: Prøv at kontakte nogle af de firmaer eller leverandører, I allerede arbejder med (fx byggemarkeder, materialeleverandører eller samarbejdende håndværkere) og spørg, om de vil nævne jer som samarbejdspartner med et link. Mange siger ja, især hvis de også får lidt omtale retur. Det er en nem måde at få relevante og naturlige links på uden at skulle "jage" dem alt for meget.
Held og lykke med projektet!