Hej Aminoer, Jeg arbejder for en stor forsikringsvirksomhed (om lidt kan du se, om du kan gætte hvem) og jeg lavede for nylig en AB-test, som jeg ikke fatter noget som helst af. Kan du? Sitet sagen omhandler er til små og mellemstore virksomheder - dig med andre ord. På forsiden er der et element, som forslår man indtaster sit cvr-nummer, for tilgengæld at få forslag til forsikringer til virksomheden baseret på branche. Det ser sådan ud: tryg.dk/erhverv?typeahead=false Få benytter det, (men de der gør er glade for det). Hypotesen var, at relativt få kan huske deres CVRnummer. Derfor lavede vi en ny version hvor man i stedet kan søge efter navnet på sin virksomhed. Når man har fundet sin virksomhed kan vi selv finde CVR-nummeret og fortælle hvilke forsikringer virksomheden (sandsynligvis) skal bruge. Den ser sådan her ud: tryg.dk/erhverv?typeahead=true Vi AB-testede de to op imod hinanden. Jeg var helt sikker på at jeg havde fundet et guldæg, men vi tester altid alligevel. Jeg blev virkeligt overrasket, da jeg så at versionen med min nye fine typeahead kun fik halvt så mange til at benytte guiden der giver anbefalinger. Senere satte vi også tracking på alle mikro-interaktioner, og det skyldes langt overvejende, at færre interagerer med feltet i det hele taget. Det virker altså på en eller anden måde mindre attraktivt eller svært at forstå når der er typeahead (?) Første spørgsmål. Passer hypotesen? Kan I huske jeres CVRnummer udenad? Kan ejere af små/mellemstore virksomheder sædvanligvis det? Andet spørgsmål: Har I nogle bud på, hvorfor der er langt færre der begynder at anvende feltet, hvis der er typeahead (link 2), end hvis der ikke er (link 1)? Er det f.eks sværere at forstå hvad man får ud af det, evt. pga. de ændringer i teksterne der følger med? Jeg sætter kæmpe pris på jeres feedback! På forhånd stor tak! (tror vist jeg fik postet den her det forkerte forum tidligere - sorry) |
Hvad skal der til for at få dette element til at fungere bedre?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)