Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring vedr. momsafregning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Sidder lige og skal have bogført omkring momsafregning, men mine notater kan jeg ikke lige få til at stemme med hvad jeg synes der skal gøres... hmmm.

I juli kvartal har jeg haft kr. 0,- i salgsmoms og kr. 4534,- i købsmoms. Hvordan bogfører jeg det? Jeg har dog allerede bogført pengene ind jeg har fået tilbage på debet bank og kredit momsafregning. Men skal jo ligesom også gøre noget når jeg afslutter momsperioden.

Kan I hjælpe tumpen her bag skærmen?

//Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:44

Du kan kreditere købsmoms 4534 og debitere momsafregningen 4534. På den måde går afregningen i nul og det er nu næste periodes tal, der kan aflæses på dine momskonti.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 14:50

Okay, ja det ville jeg også selv kunne se, da jeg jo godt er klar over jeg skal debitere bank og kreditere momsafregning, derved giver det sig selv, at jeg skal ahve debiteret momsafregning i første omgang.. men mine notater er så bare ret skøre og se på, hmm... må have sovet.

Hjælper du så også lige med mit oktober kvartal?

Salgsmoms 7136,-

Moms af varekøbe mv. i udlandet 571,-

Købsmoms 8063,- (som er inkl. de 571, udenlandse - ved ikke om det har en betydning)

Retur fra skat kr. 356,-

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 15:20

Du kan gøre det samme én gang til Smile Ved salgsmomsen vender du bare fortegnet. Hvad angår moms af varekøb i udlandet, kommer det lidt an på, hvordan det er blevet bogført i første omgang.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 15:31

Hmm... ja okay... nu har jeg været ind og rode lidt rundt i regnskabsprogrammet, det er ikke ligefrem helt enkelt at finde det man vil bruge kan jeg hilse og sige.

Men nu sidder jeg så og ender ud i differencer på små ører, eftersom man jo op- og nedjustere ørerne hos skat???

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 15:39

Øredifferencerne ser du bare stort på. Hvis du ikke gider at have dem stående, kan du køre dem ind under en difference-konto i resultatet.

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 11:25

Nu er det sådan så jeg gerne vil gøre det mest korrekt... så hvad er mest rigtig.

* At bogfører på hhv. salgsmoms, købsmoms, momsafregning pr. 31.12.07 og derefter

* At bogfører på hhv. momsafregning og bank den dato pengene går ind på min konto (eller bliver hævet)

??

* At bruge beløbene fra momsangivelsen på ToldSkat? Dvs. at det i systemet ikke kommer til at stemme 100%, da der er øreafrundinger på ToldSkat, hvor det i mit system jo er på øre

??

//Githa

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)