Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af ladestander i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg sidder med et lidt specifikt scenarie, som jeg ikke helt kan gennemskue. 

Jeg har privat lejemål og erhvervslejemål i samme bygning, men på to forskellige adresser - helt opdelt med hver sin forbrugsmåler, faktura osv. Alt er efter bogen. 
Til mit erhvervslejemål har jeg en parkeringsplads i en baggård tilknyttet. Her kunne jeg rigtig godt tænke mig at opsætte en ladestander til min egen private biler og kunder. Udlejer er ok med det, så længe jeg selv betaler for installationen. 

Men hvordan fungerer det lige med elafgiftsrefusionen? Jeg tænker jeg skal lade mig beskatte af det private forbrug, men hvordan hulan gør man lige det?
Det er en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte. Jeg anvender ikke VSO og min kommende elbil vil blive købt privat. Jeg har ingen biler i firmaet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden firmabiler mener jeg ikke du kan hverken opsætte lader eller køre strøm via firmaet.

Havde du el firmabiler eller ansatte der brugte det, så kunne de lade privatbil inden for 1200 kr personalegoder men - det er et h.... regnskab, så igen gør det mig bekendt - så jeg tror hverken du kan som ejer og ikke ansat, eller det kan betale sig

Jeg tror du skal betale det hele selv og få den ref du kan få privat IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Elbil opladning på arbejdspladsen/hjemme 2023-2026 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)