Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med at betale kinesisk leverandør

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min partner og jeg er nyopstartet, og vi importerer fra vores kinesiske leverandør. Da vi købte produkter sidste gang, fik vi noget af en regning ift. gebyrer hos PayPal. Så spørgsmålet er; hvad er jeres erfaring med at betale kinesiske leverandører? Hvad gør I?

Vh
Jørgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:21

bankoverførsel generelt - evt via Wise. Fordel ved paypal kan være, at I har en vise protest mulighed som er bedre end bankoverførsel Se endeligt til at få leveret med reverse charge - uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 09:05

Cookie - John Hannover:
Se endeligt til at få leveret med reverse charge - uden moms

Det giver jo sig selv, da der ikke er moms på eksport

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16

Ravn:

Cookie - John Hannover:
Se endeligt til at få leveret med reverse charge - uden moms

Det giver jo sig selv, da der ikke er moms på eksport. 

velkommen til den virkelige verden Ravn - du skulle læse lidt af de fb fora som IVN, spørg en revisor m.fl

Mange i Kina som handler med private - og firmaer, som alibaba, aliexpress - men også direkte - sælger DPD som næsten standard, og man skal være meget klar på, at man ER momsreg firma, ellers kommer den DPD - som det fremgår af disse fora, næsten dagligt kan jeg fortælle dig

Resultatet er at de nu IKKE kan trække momsen fra og tilmed, fordi de IKKE har krævet RC, så skal de stadigt angive importmoms under salgsmoms men må IKKE tage samme under fradrag i købsmoms
Den sidste del har jeg aldrig helt forstået, men det er klart fra alle revisorer, at den skal angives uanset hvad, blot ikke under købs.

Det koster dermed i princip 40% af vare,fragt, told

Jeg er godt klar over reglen, blot kan jeg altså se, at det er et stigende problem at Kineserne er vandt til, selv ret store ordre, bare sendes DPD - netop fordi told og moms osv er handelshindring for dem, så det kører fast DPD

De egentlige direkte producenter gør det næppe - de små der ikke ellers sælger til private heller ikke,-  men Alibaba og Aliexpress gør oftest, og Temu f.eks altid, og samme for en del andre direkte - og mange nye importører bruger faktisk den type, hvor de kan finde alt let

God søndag

vh john H

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:58

Cookie - John Hannover:
velkommen til den virkelige verden Ravn - du skulle læse lidt af de fb fora som IVN, spørg en revisor m.fl

Kære John  Jeg er skam i den virkelige verden -  Nu du er i gang med at belære mig kan du så ikke forklare hvad DPD betyder?  antager du mener "Delivered Duty Paied"  Det forkertes DDP i hht. incoterms.  

Om man overhoved kan tale om reverse charge mht. ved import fra 3. lande er nok tvivlsom, men jeg går da udfra at folk der importere sætter sig ind i handels og leveringsbetingelser inden de begynder at lege importer

God aften

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08

DDP skulle jeg da have skrevet men du -hvis du bare havde 1% lyst, ville forstå helt, og svarede jo at der gav sig selv for B2B var reverse charge
Du er stadigt velkommen i den nye og virkelige verden hvis du en dag har lyst

Ja det er tosset at folk ikke sætter sig nok ind i ting, men det MYLDRER med DDP ramte som nu ikke ved hvad de gør med momsen - i de mange fora - som jo har aktivitet så langt over her, og mange unge - De får ikke forklaret lev. at de ER B2B og som nævnt, sender utroligt mange fra Kina DDP - og så har vi missæren

FB fora som IVN, spr osv - har over 100 indlæg dagligt, og af dem let 1 med en ung, der har fået CVR med importreg, og nu købt varer i Kina som er kommet (DDP) med momsen betalt. Rigtigt mange importerer via alibaba, aliexpress og sågar Temu som har DDP standard og aner ikke det er et problem 

Dit svar at B2B er reverse viser bare, du slet ikke er klar over problemets omfang for rigtigt mange nye "importører" fra Kina

Derfor var mit svar helt perfekt - for lige at sikre han for forstod der ikke måtte være moms betalt men RC -  men du vil jo så ofte slås - og gør du bare  det.  Jeg vil bare forhindre disse nye i at komme galt af sted-  længere er den ikke

Nyd søndagens slutning  -ærgerligt du sætte pris på at ødelægge andres og i mine øje amino

Jeg tager i første omg igen en pause - væk fra at være en af startsiderne - og tror det ender med jeg sletter min profil - for her for få interessante parter at sparre med i dag -Vi høres måske -

JH

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 09:24
Tilmeldt 1. Jul 24
Skrevet kl. 09:37

Hej John og Ravn,

Tak for jeres svar!

Jeg vil først lige anderkende, at Johns svar faktisk var berettiget. Vi havde egentlig bare tænkt os at importere med DDP, men nu er jeg da blevet klogere. Helt lavpraktisk; som jeg forstår det, skal vi være opmærksomme på, at få en faktura UDEN angivet moms, men inkl. vores momsnummer, og så skal vi selv beregne det, når vi modtager varerne. Er det korrekt forstået?

I så fald, hvilken Incoterms-fragtmulighed er den bedst, i vores tilfælde?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:06

SpørgeJørgen123:
Vi havde egentlig bare tænkt os at importere med DDP, men nu er jeg da blevet klogere

Hele problemet er at folk ikke generelt gider bruge den fornødne tid på at sætte sig ind i tingene når de begynder at lege importør. Ud fra det du skriver må jeg også bare konstatere at du heller ikke har sat dig ind i tingene, det er dum for det kan virkelig blive en dyr fornøjelse med manglende viden. 

https://skat.dk/erhverv/moms/moms-ved-handel-med-udlandet/moms-ved-handel-med-virksomheder/moms-ved-handel-med-lande-uden-for-eu/moms-ved-koeb-af-varer-og-ydelser-i-lande-uden-for-eu  

Dit firma skal være importør registreret for lovligt at kunne importere. 

Moms nr. er ikke et krav CVR nr. på faktura, derimod skal fakturaen være udsted til dit firma.

SpørgeJørgen123:
så skal vi selv beregne det, når vi modtager varerne. Er det korrekt forstået?

Nej I modtager en opgørelse fra Skat den efterfølgende måned. 

SpørgeJørgen123:
I så fald, hvilken Incoterms-fragtmulighed er den bedst, i vores tilfælde?

kommer helt an på godsmængden og den ønskede transportform: kurer, sø- eller luft-fragt.     Prøv at søg på " fragtfælden" 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 1. Jul 24
Skrevet kl. 10:32

Tak, Ravn!

Du har fuldstændig ret - vi er glade amatører, når det kommer til import.

Og tak for linket - det var informativt. 

Det drejer sig om to store papkasser. Vi har fået en kasse tidligere, og den fik vi bare udleveret af Postnord, så det ikke noget voldsomt. Det bliver med alt sandsynlighed med luftfragt. Er der nogle normer ift. incoterms, når vi snakker denne type af småtterier?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)