Hej Amino, |
bankoverførsel generelt - evt via Wise. Fordel ved paypal kan være, at I har en vise protest mulighed som er bedre end bankoverførsel Se endeligt til at få leveret med reverse charge - uden moms
vh John Hannover
Hej Amino, |
bankoverførsel generelt - evt via Wise. Fordel ved paypal kan være, at I har en vise protest mulighed som er bedre end bankoverførsel Se endeligt til at få leveret med reverse charge - uden moms vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
velkommen til den virkelige verden Ravn - du skulle læse lidt af de fb fora som IVN, spørg en revisor m.fl Mange i Kina som handler med private - og firmaer, som alibaba, aliexpress - men også direkte - sælger DPD som næsten standard, og man skal være meget klar på, at man ER momsreg firma, ellers kommer den DPD - som det fremgår af disse fora, næsten dagligt kan jeg fortælle dig Resultatet er at de nu IKKE kan trække momsen fra og tilmed, fordi de IKKE har krævet RC, så skal de stadigt angive importmoms under salgsmoms men må IKKE tage samme under fradrag i købsmoms. Den sidste del har jeg aldrig helt forstået, men det er klart fra alle revisorer, at den skal angives uanset hvad, blot ikke under købs. Det koster dermed i princip 40% af vare,fragt, told Jeg er godt klar over reglen, blot kan jeg altså se, at det er et stigende problem at Kineserne er vandt til, selv ret store ordre, bare sendes DPD - netop fordi told og moms osv er handelshindring for dem, så det kører fast DPD De egentlige direkte producenter gør det næppe - de små der ikke ellers sælger til private heller ikke,- men Alibaba og Aliexpress gør oftest, og Temu f.eks altid, og samme for en del andre direkte - og mange nye importører bruger faktisk den type, hvor de kan finde alt let God søndag vh john H |
Kære John Jeg er skam i den virkelige verden - Nu du er i gang med at belære mig kan du så ikke forklare hvad DPD betyder? antager du mener "Delivered Duty Paied" Det forkertes DDP i hht. incoterms. Om man overhoved kan tale om reverse charge mht. ved import fra 3. lande er nok tvivlsom, men jeg går da udfra at folk der importere sætter sig ind i handels og leveringsbetingelser inden de begynder at lege importer. God aften Ravn |
DDP skulle jeg da have skrevet men du -hvis du bare havde 1% lyst, ville forstå helt, og svarede jo at der gav sig selv for B2B var reverse charge JH |
Hej John og Ravn, |
Hele problemet er at folk ikke generelt gider bruge den fornødne tid på at sætte sig ind i tingene når de begynder at lege importør. Ud fra det du skriver må jeg også bare konstatere at du heller ikke har sat dig ind i tingene, det er dum for det kan virkelig blive en dyr fornøjelse med manglende viden. Dit firma skal være importør registreret for lovligt at kunne importere. Moms nr. er ikke et krav CVR nr. på faktura, derimod skal fakturaen være udsted til dit firma.
Nej I modtager en opgørelse fra Skat den efterfølgende måned.
kommer helt an på godsmængden og den ønskede transportform: kurer, sø- eller luft-fragt. Prøv at søg på " fragtfælden" Hilsen Ravn |
Tak, Ravn! |