Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskabs aftale

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et spørgsmål. Jeg er blevet spurgt om jeg vil være en del af en virksomhed som pt er en enkeltmandsvirksomhed, dette vil blive lavet om til et ApS - min andel vil være 6%..

Ejer af nuværende virksomhed vil give 42% ud af virksomheden til 7 personer - så vi hver får 6%. 

I udkastet til en aftale står der:
* Hvis Partneren (aka mig) misligholder sine forpligtelser eller ikke lever op til virksomhedens forventninger, frafalder partnerskabet straks og uden kompensation. (er dette lovlig?)

Andet spørgsmål: skal der i en kontrakt stå noget i forhold til at der bliver vedtaget en bestyrelse eller hvordan gør man i forhold til det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 13:22

Hej

Den konstruktion lyder totalt besynderlig og mega useriøs.

1)  kan ejeren ikke bare give anparter væk af firmaet uden at få betaling foranparterne.

2) Ejer du nogle anparter kan de ikke kræves tilbage uden at du kompenseret for værdien af anparterne. om de overhoved kan kræves tilbage er nok tvivlsomt. 

Hold dig langt væk for det projekt

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Katja:

Jeg har et spørgsmål. Jeg er blevet spurgt om jeg vil være en del af en virksomhed som pt er en enkeltmandsvirksomhed, dette vil blive lavet om til et ApS - min andel vil være 6%..

Ejer af nuværende virksomhed vil give 42% ud af virksomheden til 7 personer - så vi hver får 6%

Lad det nu omdanne inden du aftaler noget og så skal du beskattes af værdien hvis du modtager anparten uden at skulle købe den. Beskatning til reel dagsværdi af aktien/anparten

Katja:
Hvis Partneren (aka mig) misligholder sine forpligtelser eller ikke lever op til virksomhedens forventninger, frafalder partnerskabet straks og uden kompensation. (er dette lovlig?)
nej. han kan ikke skrive sådan. Han kan lave ejeraftale om alt mulig men slet ikke det kan skriver her

Det er en der ikke ved hvad han/hun gør i forhold til denne aftale helt enkelt, så glem alt om det, indtil han kommer med noget som en jurist har gennemgået og godkendt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 03:45

Tak 🙏🏻 det er lige præcis også det jeg tænker.

jeg skal betale for anparterne - beklager at dette var tydeligt nok.

mwn det med at der endnu ikke er et selskab går ikke.

og mange tak endnu engang :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)