Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS I DK, men flytter til Norge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står i den situation at kæresten og jeg tager til Norge i mere end et halvt år for at arbejde. Jeg har dog et ApS her i DK og kan ikke rigtigt finde ud af hvad reglerne er..

Må jeg gerne have ApS i DK og samtidig flytte min adresse til Norge hvor jeg skal arbejde. ApS er pt en bibeskæftigelse og altså ikke noget jeg laver fuldtid. 

Nogen der har erfaring med dette og hvad skal jeg ellers være opmærksom på? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47078
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

Dit ApS skal have en fysisk adresse hvor myndigheder kan komme i kontakt med en person der kan få fat i dig - dine forældres hus f.eks

Når du er endeligt fraflyttet DK i - so jeg husker det 6 mdr ophører dansk skattepligt men med dit ApS bevares delvis skattepligt således, at du som udgangspunkt beskattes af indtægter derfra i DK og hvis  også gør i Norge,, så træder dobbeltbeskatningsaftale i kraft (hvis vi har sådan en med Norge, hvad jeg tror)

Du skal endeligt informere banken om din fraflyting så erhvervskonto kan køre

God tur

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:18

Hej John, kæmpe tak for svar. 

Vil det sige at jeg blot skal registrere ny adresse for min virksomhed, som f.eks kan være mine forældres? 

Vi skal bo der i 8-11 måneder, så vi kommer til at betale SKAT i Norge, men jeg forstår ikke helt denne sætning: so jeg husker det 6 mdr ophører dansk skattepligt men med dit ApS bevares delvis skattepligt således, at du som udgangspunkt beskattes af indtægter derfra i DK. 

Betyder det at grundet jeg har et ApS i DK, så beskattes jeg af indtægter fra mit ApS eller indtægter generelt? 

Jeg giver min bank et kald. 

Mange tak! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47078
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36

Fallenwarrior:

Vil det sige at jeg blot skal registrere ny adresse for min virksomhed, som f.eks kan være mine forældres? 

jep

Delvis skattepligt betyder du beskattes af dine ApS indtægter i DK men ikke løn f.eks fra Norge hvis du er endeligt fraflyttet DK 
Skulle noget blive beskattet begge steder er der dobbelt beskatningsoverenskomst så det ikke sker

Du kan måske med fordel høre en skatterådgiver så du er sikret ikke fuld dansk skattepligt i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)