Hej! Jeg går i planer om at benytte et lønsystem (Danløn) til at udbetale "løn" til mig selv, så jeg løbende for svaret skat af det jeg trækker ud til private omk. Har hørt at det ikke kan lade sig gøre som ejer af enkeltmandsfirma da hele overskuddet er ens løn. Men jeg tænker bare at det må være muligt. |
det er det ikke. Du skal forskuidsregistrerer og ud fra det beregnes skat der nedsætter fradrag og hvis det ikke er nok, bliver til B skatte raterRAKET:Hej!
Jeg går i planer om at benytte et lønsystem (Danløn) til at udbetale "løn" til mig selv, så jeg løbende for svaret skat af det jeg trækker ud til private omk.
Har hørt at det ikke kan lade sig gøre som ejer af enkeltmandsfirma da hele overskuddet er ens løn. Men jeg tænker bare at det må være muligt.
DU kan intet andet gøre. Du kan så hæve hver måned 1/12 af det du skrev i forskud - det sker i mellemregning der ikke påvirker resultat til skat, at den del er der jo så bertalt skat af
Det er nøjagtigt lige så præcist og mere enkelt end løn faktisk - du ved præcis hvad du kan hæve og som der er betalt skat af OG du kan ændre forskud løbende under året og - dermed dine hævninger i mellemregning
Udfylder du forskud med for lidt eller 0, så skal du forvente at skat låser kommende forskud fast på væsentlig højere beløb
vh John Hannover