Hej, Jeg synes ikke rigtigt at jeg har brug for ApS som selskabsform alligevel. Sandsynligheden for at jeg får et større underskud er ret usandsynlig sådan som min forretning kører nu, og har kørt i en del år. Jeg får heller ikke brug for at sælge anparter + at jeg ikke tror det bliver til et større firma alligevel. Så jeg overvejer at skifte til enkeltmandsvirksomhed, og trække mit anpartsindskud ud, og bruge dem på noget andet i virksomheden. Jeg har så i min research stødt på at der åbenbart også er et marked for at sælge ens erhvervskonto i banken, da der er nogen der ikke kan få dette på andre måder. Da jeg ikke har brug for mine 2 erhvervskonti med enkeltmandsvirksomhed, tænker jeg at dem kunne jeg også sælge. Jeg har ingen gæld, og ingen aktiver udover min kundebase. Jeg har intet ønske om at bidrage til at hjælpe selskabstømmere, eller bistå andet umoralsk eller kriminelt. Kan jeg sælge det her forholdsvist nemt, eller skal jeg bare afvikle mit Aps, skifte til enkeltmandsvirksomhed, og så får jeg indskuddet tilbage fra Skat. Eller hvordan virker det ? Hvad er next move for mig ? |
bank følger aldrig med - den får besked og SKAL køre ny proces
Du får meget sjældent mere end anpartskapitalen, snarere mindre, da køber jo HAR risiko. Lad os sig du har undladt lovpligtig arbejdsskadeforsikring for reg dir. uanset oms og løn, ja så får køber ved opdagelse en bod på 5000 kr + gebyr 3 år, og der KAN dukke overraskeser op, corona støtte retur og og
Lukker du med erklæring, og du kan selv, er det ganske gratis - du kan selv - du får hele din kapital ud - og oveni slipper DU for risiko, at køber bruger det til svindel (eller sælger til en anden der gør, og Hove altid vil stå som stifter (og første ejer) af svindelselskabet
Her hvordan du lukker, det er ukompliceret - http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html
vh John Hannover