Hej, Jeg er flyttet til udlandet, og har derfor lukket min enkeltmandsvirksomhed i DK, og startet op igen i Portugal. I årene op til flytningen, har jeg jeg købt forholdsvis stort ind til mit varetager, da jeg skulle gå fra at være selvstændig på deltid, til at leve af det. I forbindelse med lukning/åbning af virksomhed, har jeg "solgt"mit varelager fra mit danske cvr-nummer til mit portugisiske ditto, men ikke betalt for det, da jeg jo allerede har brugt pengene på at købe det første gang. Nu bliver jeg så beskattet i DK, af salget. Mit spørgsmål er så : de penge jeg har skudt ind i virksomheden i 2024, kan jeg trække dem fra i virksomhedens overskud, således at jeg minimerer min skatteretlig? Overskuddet er kun fremkommet ved "salget "af varelageret, ellers ville jeg have gået ud med underskud. Håber det er forståeligt... Vh Helle |
Hvorfor beskattet? Du "sælger" det jo til indkøbspris (så er der ingen gevinst), og du skal bare afregne momsen.
Kan det være, at du har klokket i det, og trukket dine indkøb med det samme, selvom det var kun aktiver?