Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke rigtigt kan finde et klart svar på via google. Jeg har længe gerne villet oprette en enkeltmandsvirksomhed, hvor jeg kan arbejde fra som freelancer. Desværre har jeg været en lille periode på dagpenge, men nu har jeg fået en større opgave efter nyt¨r, der sikrer mig indkomst de næste 4-6 måneder og gerne længere. Jeg stopper derfor på dagpenge, og tænker at tiden er inde til at oprette enkeltmandsvirksomheden. Men skulle jeg nu stå i den situation om et halvt år, at der er langt mellem opgaverne, så vil jeg naturligvis gerne på dagpenge igen i perioden. Det kan man ikke rigtigt så nemt med en enkeltmandsvirksomhed. Derfor vil jeg høre jer -- ved I om det er muligt at sætte en enkeltmandsvirksomhed på standby eller at lukke den i en kort periode, for så at åbne den samme igen (samme cvr), når man ikke længere er på dagpenge? Er der en masse besvær med sådan en løsning? Måske er der en helt anden løsning, jeg overser? Alt det bedste og tak. |
Du får altid samme CVR når du iukker og åbner igen. Jeg tror så bare du er lønmodtager i det ny, og så vil du miste momsfradrag og alle fradrag som selvstændig hvis du fakturer med moms i noget der af skat ses som ikke selvstændig men lønmodtager https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html
vh John Hannover