|
Hej Derude, Jeg er nysgerrig på cloud udbydere og iværksætter branchen i Danmark. Mit indtryk er at rigtig mange anvender Google Cloud? Er det også jeres fornemmelse? Jeg synes pt. det er forholdsvist dyrere end at hoste det selv. Er der nogen her der har lavet en business case på hvor meget man kunne spare ved at hoste selv VS hvad det kræver i drift? Ser frem til at høre jeres tanker |
Uden på nogen måde at være sikker, så tror jeg at mange danskere foretrækker Hetzner frem for Google Cloud. Hetzner er tysk og dermed tæt på Danmark, og noget billigere end Google Cloud. Hetzer er selvfølgelig langt fra så store som Google, men alligevel kæmpestore.
Til min 3000+ afffiliate-sites benytter jeg hetzner cloud servere + runcloud og er rigtig godt tilfreds med det.
Til mine kundesites og vigtigste egne websites som f.eks. mit firmawebsite https://pilanto.dk/ benytter jeg PerfGrid, som er fænomenalt og suverænt det bedste shared hosting jeg nogensinde har prøvet - og jeg har dælme prøvet meget - herunder også udenlandske premium webhoteller hos f.eks. WP engine og Kinsta. Danske PerfGrid er bedre efter min mening.
Jeg valgte netop egne cloudløsninger fordi jeg havde brug for hosting til ret mange sites, men sandheden er at hvis jeg tager mit eget tidsforbrug med i ligningen til at flyttet sites over på nye sservere af og til, vedligehold osv (som man jo får med i prisen hos f.eks. PerfGrid), så er det faktisk ikke billigere at "gøre det selv". Og jeg er også uden tvivl i mere sikre hænder hos en udbyder der står for løbende sikkerhed.
Så dit eget tidsforbrug skal i hvert fald med i regnestykket. Og her tror jeg faktisk sjældent at det samlet set bliver en billigere løsning.
Derudover så er hardwarepriser for tiden på himmelflugt, så der vil nok desværre komme prisstigninger mange steder. Hetzners Cloud-servere stiger f.eks. 25-30% til april.
Bliv gratis medlem