Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og bogføring ifm køb fra udlandet (ikke-EU) ved Personligt ejet Mindre Virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en Personligt ejet Mindre Virksomhed (PMV) og skal til at betale for et abonnement på en udenlandsk platform der hoster mine online kurser mm.

Skrev til dem for at høre om der lægges moms/VAT på prisen og fik følgende svar tilbage:

"If you're referring to whether VAT is charged on your subscription, we are a US-based company so we do not charge VAT."

Da jeg har en PMV og min indtægt er under 50.000 kr har jeg valgt ikke at registrere moms.

Vil det være korrekt forstået at jeg ikke behøver gøre yderligere ift moms når jeg betaler regningen fra udlandet?

Og når jeg anfører købsprisen i Dinero vil det da være den der bliver trukket på kontoen i DKK eller den i USDfakturaen fra dem?

Påpeg gerne hvis der er andre ting der kunne være gode at være opmærksomme på.

På forhånd mange tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46965
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

det må være en ydelse og det må du købe -. modsat varer som du ikke må importere
Ja det vil være som du beskriver og jeg ville bare bruge kursen du ser i veksling samme dag - selv om det rigtige er er bruge faktura og toldkurs på dagen og så bogføre kursdifferene ved betaling i DKK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Nov 24
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:26
Tak John.

Jeg tog lige et kig i mine noter og kunne se jeg har undersøgt det før med svar fra Dinero:

"Når du bogfører et udenlandsk køb skal det bogføres i USD og så kan du registrerer hvad der er hævet i banken og dermed beregner Dinero automatisk valutakursdifferencen. Du kan se hvordan det skal bogføres i guiden her: dinero.dk/support/udenlandsk-kob/"

I artiklen i linket er der en kort video der beskriver det du nævner med at bruge tallene fra fakturaen, samt toldkurs på dagen og hvor Dinero udregner kursdifferencen i Dkk.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46965
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

foresthere:
Tak John.

Jeg tog lige et kig i mine noter og kunne se jeg har undersøgt det før med svar fra Dinero:

"Når du bogfører et udenlandsk køb skal det bogføres i USD og så kan du registrerer hvad der er hævet i banken og dermed beregner Dinero automatisk valutakursdifferencen. Du kan se hvordan det skal bogføres i guiden her: dinero.dk/support/udenlandsk-kob/"

I artiklen i linket er der en kort video der beskriver det du nævner med at bruge tallene fra fakturaen, samt toldkurs på dagen og hvor Dinero udregner kursdifferencen i Dkk.

det er også det mest korrekt så gør det hvis du kan finde ud af det. Det sker ikke stort ved et mindre ydelseskøb i momsfri virksomhed bogføres til kronekurs der betales - men følg vejledningen men pas på den ikke bogfører som om du var momsregistreret og skulle indberette importmoms ydelse, or det kan du ikke

vh Johnn Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)