Nu er jeg i tvivl om jeg skal oprette cvr nummer eller om jeg bare kan nøjes med at køre det efter VSO uden cvr. Selvom det overstiger 50.000 årligt, så er sådan forpagtning/udlejning ikke momspålagt, så vidt jeg kan google mig til. Det virker som om det er frivilligt efter "Frivillig registrering for udlejning, bortforpagtning og salg af fast ejendom" på virk.dk (kan ikke copypaste URL her), men er stadig i tvivl, nogen der ved om man skal have cvr? |
Du kan gøre det som CPR - OM du skal bruge VSO afhænger vel af om du er i topskat eller skal i SU ly, ellers skal du da ikke bare bruge VSO men udnytte overskud til bundskat
Udgangspunkt er at udlejning er momsfrit - men det KAN frivilligt momsregistreres, som kan være fordel hvis din lejer er momsregistreret og du har helt relaterede momsede udgifter, men det er nu nok ikke mange af den slags som kan give fradrag i den. Hvis moms skal du have CVR
Regnskab gemt 5 år med alle bilag er ens i CPR eller CVR spørgsmålet - kun moms vil jo være forskellig
vh John Hannover