Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg have et cvr nummer når jeg udlåner af del af min erhvervsandel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har købt en erhvervsandel, og kommer ikke til at bruge den lige med det samme. Så har lavet en aftale med en ven om at han kan bruge den til lager og showroom, hvilket han betaler 5.000 kr. for om måneden. Det er den eneste aktivitet for nuværende i andelen.

Nu er jeg i tvivl om jeg skal oprette cvr nummer eller om jeg bare kan nøjes med at køre det efter VSO uden cvr. Selvom det overstiger 50.000 årligt, så er sådan forpagtning/udlejning ikke momspålagt, så vidt jeg kan google mig til. Det virker som om det er frivilligt efter "Frivillig registrering for udlejning, bortforpagtning og salg af fast ejendom" på virk.dk (kan ikke copypaste URL her), men er stadig i tvivl, nogen der ved om man skal have cvr?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13

Du kan gøre det som CPR - OM du skal bruge VSO afhænger vel af om du er i topskat eller skal i SU ly, ellers skal du da ikke bare bruge VSO men udnytte overskud til bundskat

Udgangspunkt er at udlejning er momsfrit - men det KAN frivilligt momsregistreres, som kan være fordel hvis din lejer er momsregistreret og du har helt relaterede momsede udgifter, men det er nu nok ikke mange af den slags som kan give fradrag i den. Hvis moms skal du have CVR

Regnskab gemt 5 år med alle bilag er ens i CPR eller CVR spørgsmålet - kun moms vil jo være forskellig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:00
Hej John

Tusind tak for det hurtige svar.

Arrangementet vil give underskud i starten og betaler topskat, så jeg tænkte det ville være bedst med VSO.

mvh

Nicolai
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51

Underskud giver da ikke noget tillæg til skatten, tværtimod

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com