Jeg prøver at finde ud at, hvilken type virksomhed, jeg hører under. Jeg maler i min fritid og vil gerne sælge prints. Dette vil jeg gøre ved diverse events rundt om i landet. Derudover vil jeg gerne have muligheden for at sælge dem online. Der er tale om ganske små beløb, så i starten tænkte jeg, at PMV måtte passe fint på mig...men jeg kan se, at jeg ikke må importere/eksportere varer til lande uden for EU, hvilket så vil gøre online salg MEGET begrænset og afskåre mig fra mulige leverandører...Skal jeg så registreres som enkeltmandsvirksomhed med en forretning, der ikke giver det store endnu, eller er der en måde at være PMV på, og samtidigt kunne sælge/købe uden for EU?? |
der er ikke en måde at købe/sælge uden for Eu lovligt uden import og eksportregistrering, uden CVR og da du ikke kan have forpligtelser i PMV kan det ikke registreres som sådan og importere du privat - det som er lille erhverv, så skal told lade varen gå retur uden undtagelse
Den store forskel er momsen - alt andet er reelt ens for dig ud over den tilladelse til import/eksport/ansætte osv - samme regnskab og skat
Du kan jo prøe om du kan registrere EMV uden moms, man kunne tidligere, men jeg tror, efter PMV, at EMV så altid bliver med moms - som jo gør dig lidt dyrere for private kunder, men også giver dig momsfradag osv OG - måske nok virker lidt mere tillidsvækkende
vh John Hannover