Hej, Jeg lukket vores virksomhed i December 2023, og har et overskud på skattekontoen, vi arbejder på at få udbetalt. Skat har for nyligt sendt os følgende besked: Er det nogen der kan hjælpe mig her? Vi er ophørte ejere, og er registreret alle de korrekte steder, sådan som virk.dk, osv. Hvor finder jeg erhvervssystemet, og kan jeg registreres som ejer, da vi ophørte, med hjælp af revisor, i slut 2023? Tak, Ida |
I/S eller ApS?
Erhvervssystemet må være virk.dk erhvervsstyrelsen - men hvis selskabet er lukket, så er der jo ikke ejere mere men tal med den revisor der lukkede jer i 2023 for denne må jo da have taget hensyn til, om der var penge der skulle ud fra skat . eller ind til skat og andre kreditorer, i forbindelse med lukningen.
Der skal være en eller flere registrerede ejere officielt og der skal - hvis I/S eller ApS værre en nemkonto der kan udbetales til.
Du kan skrive CVR her, så kan vi se hvad der står i virk, og om årsagen er, at det er lukket og derfor ikke eksisterer ejere længer - du ved selv om der er en nemkonto tilknyttet
Det rigtige var at få penge ind og ud så alt var på plads, inden der endeligt lukkedes i virk.dk, det andet giver altid problemer, men I er jo i den fine situation at I kan gå til den revisor der lukkede, og som jeg klart vil mene skulle tage hensyn til netop det skattetilgodehavende og som kan sige, hvordan pengene ellers kan udbetales privat måske, til de registrerede ejere i rette forhold
vh John Hannover