Hej med jer. jeg har givet tilbud på en entreprise som kunden har accepteret. Efterfølgende finder kunden ud af at han/hun/de ikke kan betale for entreprisen og bede mig regne på billigere måder eller om entreprisen kan udføres halvt i år og halvt næste år. jeg ønsker opstart nu, da jo længere det udskydes, jo dårligere står jeg stillet. Jeg har læst aftaleloven igennem, men kan ikke finde en paragraf der beskriver hvor længe kunden kan trække opstart. Kender i svaret på dette? |
Det står ikke i loven, det skal jo fremgå af jeres aftale, hvornår arbejdet forventes udført, både så kunden ved hvornår DU har det i kalenderen og kunden ved hvad der kan ventes, og ja, for dig så du kan planlægge din tid. Det skal være del af tilbud og ordrebekræftelse
Står der intet i tilbud og tid overhovedet, så kan det ikke betale sig at køre sag på det skal være nu vil jeg vurdere
Det nytter jo heller ikke at arbejde, hvis kunden så faktisk ikke KAN betale, så uden aftale om hvornår, se at find en løsning sammen hvor du ved du bliver betalt for jobbet
vh John Hannover