Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk hjælp!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

jeg har givet tilbud på en entreprise som kunden har accepteret. Efterfølgende finder kunden ud af at han/hun/de ikke kan betale for entreprisen og bede mig regne på billigere måder eller om entreprisen kan udføres halvt i år og halvt næste år.

jeg ønsker opstart nu, da jo længere det udskydes, jo dårligere står jeg stillet.

Jeg har læst aftaleloven igennem, men kan ikke finde en paragraf der beskriver hvor længe kunden kan trække opstart. Kender i svaret på dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:53

Det står ikke i loven, det skal jo fremgå af jeres aftale, hvornår arbejdet forventes udført, både så kunden ved hvornår DU har det i kalenderen og kunden ved hvad der kan ventes, og ja, for dig så du kan planlægge din tid. Det skal være del af tilbud og ordrebekræftelse

Står der intet i tilbud og tid overhovedet, så kan det ikke betale sig at køre sag på det skal være nu vil jeg vurdere

Det nytter jo heller ikke at arbejde, hvis kunden så faktisk ikke KAN betale, så uden aftale om hvornår, se at find en løsning sammen hvor du ved du bliver betalt for jobbet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 22:14

Qurias tobisi:

jeg har givet tilbud på en entreprise som kunden har accepteret. Efterfølgende finder kunden ud af at han/hun/de ikke kan betale for entreprisen og bede mig regne på billigere måder eller om entreprisen kan udføres halvt i år og halvt næste år.

jeg ønsker opstart nu, da jo længere det udskydes, jo dårligere står jeg stillet.

Det lader til, at du ikke har meget i bogen.

For ellers ville jeg trække mit tilbud og han/hun/de kan finde en anden, der accepterer kravet. Dit tilbud måtte jo, hvis der var flere indover, være gunstigt.

Dette kender kun du.

Gør hvad der er rigtigt i din mave.

Tabe penge - Nej vel.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 620
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:42

Hvis ikke der er aftalt eller indskrevet i dit tilbud, som kunden har accepteret, hvornår arbejdet forventes påbegyndt, er det mere eller mindre kunden som bestemmer starttidspunktet.

Bed kunden om, for eksempel at forudbetale 40-50% eller det de kan i år og sig at du påbegynder arbejdet snarest, dog senest lige før eller lige efter nytår, hvor så resten forfalder til betaling når arbejdet er færdiggjort.

Så kan du jo overveje om du vil indkøbe alle materialer, som jo så ligger klar når du påbegynder arbejdet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Super elegant! Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere forundret over iværksættere og virksomheder de seneste år.

Du har lavet et tilbud til en kunde. Kunden har accepteret. Kunden finder ud af at den ikke kan betale. Kunden spørger dig om du kan finde en billigere måde, at foretage arbejdet på. Kunden beder alternativt om, at der betales for halvdelen i år og resten til næste år.

Hvorfor vil du ud i alt muligt juridisk tumult her? Jeg forstår, at situationen er presset og at kunden jo selvsagt er en smule dum at sige ja til noget, som der ikke er råd til.

Med det sagt. Så kom dog videre. Find en anden kunde. Vil du plukke hår fra en skaldet mand? Vil du rode med paragraffer, papirnusseri, retssager og bureaukrati?

Nogle gange vinder du. Andre gange taber du. Det er bare videre i en sag som denne - i min verden.

Den eneste måde hvorpå jeg personligt ville rode mere med den sag er hvis du har købt varer hjem og har haft en reel udgift.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)